"Nissan Ariya" lietotājs izmēģina jaudīgo "Nismo"

Nismo ir Nissan autosacīkšu un sporta modeļu divīzija. Tās jaunāko veikumu, elektromobili "Ariya Nismo" šodien izmēģinās "Grifs AG" tehniskā departamenta vadītājs Roberts Lukss.
Ariya kā modeli Roberts pazīst itin labi, jo ik dienu ar tādu arī pārvietojas: "Mans ikdienas auto ir Ariya ar mazāko 63 kWh bateriju. Ar elektromobili braucu jau divarpus gadus. Divos gados esmu nobraucis jau 84 000 km. Esmu pilnībā "elektrificēts" un ikdienā vairs negribas kāpt iekšdedzes mašīnā."
Ariya sēdekļi rotāti ar NISMO logotipiem, un atbilstoši akcenti sastopami visā kabīnē. Nissan izmainījis amortizatoru, stabilizatoru un atsperu iestatījumus. NISMO modelim piemeklētas atbilstošas Michelin Pilot Sport riepas un ENKEI ražojuma diski, kā arī ieviests pilnībā jauns i-Booster režīms.

“Te ir tās lietas, kādu pietrūkst manam auto,” atzīst Lukss, “vadāmība un jauda. Visi parametri reiz divi. Ariya NISMO ir par vēl 130 zirgspēkiem jaudīgāka nekā vissspēcīgākais pilnpiedziņas modelis. 435 zirgspēki bez visu riteņu piedziņas būtu grūti valdāmi. “Vasarā to tā neizjūt, bet ziemā starpība ir jūtama,” teic Roberts.
Nissan uzprogrammējis arī īpašu virtuālā mērskalu paneļa grafiku ar NISMO dizaina elementiem un raksturīgo krāsu kombināciju. Līdzvērtīga Nissan Ariya Evolve ar e-4ORCE pilnpiedziņu un lielo bateriju jau maksā 54 400, kamēr NISMO ar īpašo krāsu, spoileriem, zemiem bamperiem un gaisa kanāliem - ap 57 tūkstošiem.
"Nu ir tas auto ar "odziņu", saka R. Lukss, "paātrinājums ir pilnīgi cita pasaule." Piecas sekundes līdz 100 km/h ir tikai daļa ieguldījuma. Ariya NISMO piedziņas sadalījums ir 60 pret 40 par labu aizmugurējai asij, tādējādi padarot elektromobiļa vadāmību asāku. Un laikam tieši piedziņa un piekare uz Robertu atstāja visspilgtāko iespaidu.