
Eiropas Savienība: viltus atlaides internetveikalā "Shein" pārkāpj likumu

Viltus atlaides, spiediena pārdošana un citas prakses Ķīnas ātrās modes vietnē “Shein” pārkāpj likumu, norāda Eiropas Savienība (ES).
ES paziņoja, ka “Shein” ir dots viens mēnesis, lai atbildētu uz izmeklēšanas secinājumiem, pretējā gadījumā tam draudēs naudas sodi, kas būs atkarīgi no pārdošanas apjoma ES valstīs, kurās konstatēti pārkāpumi. “Tagad “Shein” ir jāuzņemas atbildība, jāievēro noteikumi un pilnībā jāsaskaņo savas prakses ar ES patērētāju standartiem,” sacīja ES tieslietu komisārs Maikls Makgrāts.
“Shein” pārstāvis norādīja: “Mūsu prioritāte joprojām ir nodrošināt, lai Eiropas patērētājiem būtu droša, uzticama un patīkama tiešsaistes iepirkšanās pieredze.”
ES pirmdien paziņoja, ka tās patērētāju tiesību aizsardzības uzraudzītāja veiktā izmeklēšana atklājusi “plašu prakses klāstu, ar ko patērētāji saskaras, iepērkoties “Shein”, un kas pārkāpj ES likumus”. Starp pārkāpumiem bija maldinoša informācija, viltus produktu etiķetes, maldinoši ilgtspējas apgalvojumi un slēpti kontaktinformācijas dati.
Tāpat tika konstatēti gadījumi, kad uzņēmums izliekas piedāvājam labākus darījumus, rādot cenas ar atlaidēm, kas nav balstītas uz iepriekšējām reālajām cenām, kā arī nosaka viltus termiņus, lai radītu patērētājos spiedienu veikt pirkumus.
ES arī uzdeva “Shein” nodrošināt, ka tās produktu atsauksmes un vērtējumi “netiek patērētājiem pasniegti maldinošā veidā”.
“Visiem uzņēmumiem, kas piedāvā pakalpojumus ES patērētājiem, ir jāievēro mūsu noteikumi. Šodienas rīcība sūta skaidru signālu: mēs nekautrēsimies saukt e-komercijas platformas pie atbildības, neatkarīgi no tā, kur tās atrodas,” sacīja Makgrāts.
“Shein” pārstāvis sacīja, ka uzņēmums ir “konstruktīvi sadarbojies ar valstu patērētāju iestādēm un ES Komisiju, lai apliecinātu savu apņemšanos ievērot ES likumus un noteikumus, un mēs turpinām aktīvi iesaistīties šajā procesā, lai risinātu visus jautājumus”.