Gada pārsteigums 2025 - jaunais Toyota Camry. Ko saka “Latvijas Gada auto 2025” žūrija?

Biznesa nodaļa

Jauns.lv

“Latvijas Gada auto 2025” konkursā piedalījās arī jaunākais Toyota Camry. Daudzi prognozēja šī modeļa uzvaru, taču fināla balsojums bija ļoti blīvs un beigu beigās Camry sīvā cīņā ieguva 3. vietu, apsteidzot Dacia Duster, kā arī saņēma balvu papildu nominācijā “Gada Pārsteigums 2025”. Ko par Toyota Camry domā konkursa žūrija?

Sedana virsbūve starp auto modeļiem kļūst arvien retākas, tāpēc katra jauna modeļa ar šādu virsbūves tipu parādīšanās tiek uztverta ar īpašu interesi. Toyota Camry vēl īpašāku padara tas, ka Eiropā šo modeli tirgo vien Baltijas valstīs, Čehijā, Slovākijā, Polijā un Ungārijā. Jaunākās paaudzes Toyota Camry saglabā savu labi pelnīto reputāciju kā uzticams, ērts un degvielu taupošs vidēja izmēra sedans. Lai gan tas nepiedāvā revolucionāras izmaiņas, tas joprojām ir stabila izvēle tiem, kas meklē sabalansētu ikdienas auto. Camry piedāvā labu līdzsvaru starp veiktspēju un efektivitāti. Mūsu tirgū Camry tiek piedāvāts tikai vienā dzinēju versijā – kā pašuzlādes hibrīds ar 2.5 litru benzīna dzinēju un 230 Zs jaudu. Dzinējs ir pietiekoši dinamisks ikdienas braukšanai, kā arī izceļas ar zemu degvielas patēriņu – līdz 5 litriem uz 100 km.

Camry salons ir plašs, ar kvalitatīvu apdari un aprīkots ar 12,3 collu multimediju sistēmu, kas atbalsta bezvadu Apple CarPlay un Android Auto. Toyota par prioritāti uzsver drošību, auto aprīkojot ar modernām braukšanas palīgsistēmām, tostarp adaptīvo kruīza kontroli un joslas saglabāšanas palīgu. Turklāt visas būtiskākās sistēmas jau pieejamas bāzes aprīkojuma versijā. Braukšana ir komfortabla, vadāmība paredzama, kas padara to par labu izvēli gariem pārbraucieniem.

Toyota iepriecina ar godīgu cenu politiku, Camry piedāvājot četrās aprīkojuma versijās. Camry maksā no 39 200 EUR līdz 47 100 EUR greznākajā izpildījumā. Vienīgais, par ko tiek prasīta atsevišķa papildus samaksa, ir virsbūves krāsojums un dažādi aksesuāri.

“Latvijas Gada auto 2025” žūrijas biedru atsauksmes par Toyota Camry.

Jānis Vanks, autosportists, “Drošas braukšanas skola” direktors: “Šī konkursa pārsteigums. Līdz šim nebija sanācis braukt ar Toyota Camry un jāsaka, ka šis auto sajūtās un braukšanā šķiet dārgāks nekā tas patiesībā ir, un tas, mūsdienās, nav bieži sastopams fakts. Piekare šim modelim ir vienkārši lieliski noskaņota! To gan pēdējā laikā var teikt gandrīz par visiem Toyota modeļiem. Aprīkojums un salikšanas kvalitāte lieliska.”

Jānis Bite, AS “Latvijas Valsts meži” saimniecības pārvaldes vadītājs: “D segmenta sedans nav nemaz tā populārākā izvēle Latvijas braucējiem, bet jaunā Toyota Camry iegādi ir vērts apsvērt, jo tam ir savi iemesli: 1) Vizuāli efektīvs un dinamisks skats no priekšas, kas noteikti ir arī gana aerodinamisks – tik pat elegants un izturēts skats no aizmugures – tas viss liek apkārtējiem atskatīties. 2) Jau gadu desmitiem attīstītais un uzticamais hibrīdzinējs ar gana lielu darba tilpumu 2.5 litru apjomā vairs nav bieds korporatīvajam segmentam, jo UVTN (uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodoklis) vairs netiek rēķināts no litriem, bet no kW. Būtu vēl pareizāk, ja šo nodokli rēķinātu no CO2 izmešiem – degvielas patēriņš zem 5 litriem uz 100 km nebūs maciņam liels apgrūtinājums. 3) Saprotamas un maigas piekares reakcijas uz ceļa nelīdzenumiem neļaus piegurt arī garus gabalus braucot. Arī joslas asistents ir nemanāms, bet klātesošs – netraucē baudīt ceļu serpentīnus. 4) Divas atpakaļskata kameras ar mazgātāju padara manevrēšanu atpakaļgaitā drošāku – sevišķi mūsu klimatiskajos apstākļos ar daudzajiem grants ceļiem Latvijas teritorijā.”

foto: Publicitātes
Toyota Camry
Toyota Camry

Artūrs Virbulis, Latvijas Automobiļu federācijas preses sekretārs: “Toyota Camry bija viens no maniem Gada Auto favorītiem, jo apvienoja sevī ļoti daudz pozitīvu un ļoti maz negatīvu īpašību. Ļoti sabalansēts auto - vizuāli elegants sedans ar augstvērtīgu interjeru un izcilām gaitas īpašībām. Premium līmeņa automašīna par ne-premium cenu - sākot no 39 200 eiro. Pat pilnākajā komplektācijā Toyota Camry pieejams par mūsdienās relatīvi saprātīgiem 47 100 eiro. Vienīgā lieta, kas ne līdz galam patika braukšanas ziņā, bija CVT jeb variatora tipa pārnesumkārba, jo klasisks automāts nodrošinātu harmoniskāku braukšanas pieredzi. 230 Zs jauda ir pilnīgi pietiekama ikdienas braukšanai, kā arī hibrīda patēriņš liek aizmirst par dīzeļu eksistenci. Ja neskaita premium līmeņa salonu un ērti lietojamo multimediju/vadības sistēmu, tad pats lielākais trumpis noteikti bija sabalansētā balstiekārta un precīzā vadāmība. Lieliski lasa ceļu un turas uz tā, sniedzot gandrīz vai (pozitīvā nozīmē) sportiskas braukšanas sajūtas, vienlaikus saglabājot augsta līmeņa komfortu. Jāatzīmē, ka vietas pasažieriem gan priekšā, gan aizmugurē ir pietiekami daudz, jo pat četri 1,90 metrus gari cilvēki var komfortabli veikt garākus braucienus. Kā vienīgo mīnusu var izcelt bagāžas nodalījumu, kas gluži loģiski nebūs tik ietilpīgs un praktisks kā universāla vai SUV tipa automašīnām. Kam šis auto varētu būt saistošs? Visiem, kam ikdienā nav jābrauc pa mežiem, regulāri jāvadā ledusskapji vai katru mēnesi ar 3 maziem bērniem jābrauc ceļojumos.”

foto: Publicitātes
Toyota Camry.
Toyota Camry.

Jānis Rapa, SIA “Tet” infrastruktūras atbalsta nodaļas vadītājs: “Mazliet aizdomājos, kad bija pēdējā reize iespēja izbraukt ar klasisku sedanu un izbaudīt šo braucienu. Toyota Camry ir ļoti dinamisks, stabils auto ar patēriņu 5,5 l/100km. Un tas nebija 15 minūšu tests pa Krasta ielu. Camry vizuāli gribētu saukt par klasisku un elegantu, apdare ļoti kvalitatīva. Auto ir liels un ietilpīgs. Diezgan daudz vadības pogas, bet tās likās intuitīvas. Es noteikti balsoju vairāk par pogām, nekā par skārienjūtīgām virsmām. Navigācija gan likās diezgan vecmodīga. Toyota man parasti asociējas ar Land Cruiser vai korporatīvā segmenta autiņiem. Camry nav nevienā no šiem segmentiem, Tai piemīt individualitāte. Man Camry bija pārsteigums un šis pārsteigums man ļoti patika. Domāju, ka sedanu cienītājiem šis auto būs patīkams jaunums.”

Konkurss "Latvijas Gada auto" notiek 26. reizi kopš 1998. gada, un tā mērķis ir ar kompetentas žūrijas, autoražotāju un mediju atbalstu pievērst Latvijas sabiedrības uzmanību jaunākajiem autoražotāju sasniegumiem, kas ir pieejami Latvijas tirgū.