Janvārī mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 2,1 %
foto: Shutterstock
Salīdzinot ar 2024. gada janvāri, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā.

Janvārī mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 2,1 %

Biznesa nodaļa

Jauns.lv

0

2025. gada janvārī, salīdzinot ar 2024. gada janvāri, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 2,1 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri koriģētie dati salīdzināmajās cenās.

Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 0,9 %. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 5,7 %, autodegvielas – samazinājās par 1,9 %. Salīdzinot ar 2024. gada janvāri, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 23,4 %), metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 12,1 %) un kosmētikas un tualetes piederumu mazumtirdzniecībā (par 10,5 %). Apgrozījuma kritums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 8,3 %).

Mazumtirdzniecības kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 3,8 %. 2025. gada janvārī, salīdzinot ar decembri, pēc sezonāli koriģētiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 0,6 %. Pārtikas preču mazumtirdzniecība samazinājās par 0,3 %. Gan nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms (neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību), gan autodegvielas mazumtirdzniecība samazinājās par 0,7 %.

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 5,9 %), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 3,6 %) un mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 2,9 %). Vislielākais apgrozījuma kritums bija apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 7,9 %), informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 5,6 %) un kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 2,0 %).