Auto ziņas: kā brauc modernizētais Subaru Forester

Auto ziņas

Jauns.lv

Subaru Forester ir auto visām sezonām un jebkādiem ceļiem un bezceļiem. Kā ierasts pēdējos gados, sestās paaudzes modelis vispirms parādījās Ziemeļamerikā, bet gadu vēlāk nonāca arī pie mums - kā allaž, ar citiem motoriem, bet to pašu pastāvīgās pilnpiedziņas tehniku.

Kas tad īsti mainījies? Jauns priekšpuses dizains, jauni lukturi, tostarp arī aizmugurē. Citādi nekas nav mainījies. Virsbūves garums palicis tas pats un riteņu bāze arī. Zem ducīgā, bet vieglā motorpārsega joprojām šņāc divlitru bokserdzinējs, kam palīdz neliels 17 ZS elektromotors. Tātad Forester atkal ir hibrīds. Jaunums ir priekšējais panelis ar lielu ekrānu, kas pārņemts no Subaru Outback. Visa dzīve, ieskaitot klimata iekārtu, pārcēlusies uz ekrānu.

Gaitā Subaru Forester ir gluži tāds pats kā agrāk - bez pretenzijām uz kaut ko sportisku, toties ar grandiozu komforta un pārgājamības rezervi. Pa sliktu asfaltu tas brauc divreiz līganāk kā divreiz dārgāks visurgājējs. Disku izmērs ir 18 vai 19 collas, augstums - 50 vai 55 profils, ne zemāk. Pazīstamā spēka iekārta modernizācijas gaitā ir uzlabota - tikai nav skaidrs, uz kuru pusi. 156 ZS dzinējam nu ir tikai 136 ZS, tomēr subjektīvi šķiet, ka Forester brauc pat dinamiskāk nekā iepriekš. Ja ne tā, tad klusāk noteikti. Subaru apgalvo, ka trokšņa līmenis salīdzinot ar 5. paaudzi samazināts par 39%, bet piekares sānu svārstības - par visiem 44%.

Paātrinājums praksē, šķiet, daudz labāks nekā uz papīra. Subaru pārveidojis arī stūres iekārtu, un to var just - Forester stūrējas tiešāk un vieglāk. Komplektācijas līmeņi ir trīs. Subaru pat atļāvies mazu pārsteigumu jauno laiku stilā. Ieskatoties ciešāk, dažu stiklu malās atrodams sīka putniņa attēls. Forester ir arī drošs, brīžiem pat pārāk. Jau tā biezais vadītāja asistentu klājiens nu papildināts ar jauniem uzmanības uzraugiem. Mūsdienās, kad visas automašīnas kļūst dārgākas, Forester maksā gandrīz tikpat, cik agrāk, ap 40 000 eiro.