Kāds ir Gada Elektro auto 2025 Renault Scenic? Žūrijas atsauksmes
Decembra vidū tika noskaidrots gan titula “Latvijas Gada auto 2025” ieguvējs - Škoda Kodiaq, gan laureāti papildus nominācijās. Par “Gada Elektro auto 2025” kļuva Renault Scenic, finālā apsteidzot Peugeot e-3008 un Volvo EX30 modeļus.
Renault Scenic piektajā paaudzē vairs nav līdz šim ierastais minivens, bet gan krosovers, turklāt tikai ar elektrisko piedziņu. Tas tiek piedāvāts divās jaudas un akumulatora versijās. Viena ir ar 60 kWh (neto) akumulatoru un 170 Zs jaudu, kas maksā no 44 190 EUR. Otra versija ar 87 kWh bateriju un 220 Zs jaudu maksā no 49 090 EUR “Techno” vai no 52 090 EUR bagāīgākajā “Iconic” komplektācijā. Ar mazāko akumulatoru Scenic spēj nobraukt līdz 430 km ar vienu uzlādi, bet lielākais akumulators ļaus nobraukt 625 kilometrus. Auto atbalsta uzlādes jaudas līdz 22 kW, lādējot ar maiņstrāvu, vai līdz 150 kW ar līdzstrāvu.
Renault Scenic stiprās puses joprojām ir plašs un pārdomāti iekārtots salons, labs gaitas komforts, viena no labākajām multimediju sistēmām nozarē, bagātīgs aprīkojums un prāvs iespējamais nobraukums ar vienu uzlādi. Tomēr prasīgāki auto vadītāji gribētu precīzāku un azartiskāku vadāmību, pārredzamība uz aizmuguri varēja būt labāka, kā arī papildaprīkojumā netiek piedāvātas adaptīvās LED matricu gaismas - ir Full LED ar automātisko tālo gaismu funkciju.
"Latvijas Gada auto 2025" balvu pasniegšanas ceremonija; 12.12.2024.
"Škoda Kodiaq" ieguva Latvijas Gada auto titulu, turklāt uzvarējusi arī nominācijās "Gada ģimenes auto 2025" un "Gada apvidus auto 2025".
“1996. gadā Scenic kļuva par jaunu objektu, kas pārrakstīja noteikumus un modernizēja ģimenes automobiļus. Scenic E-Tech electric turpina šo ceļu. Un, tāpat kā tā priekšgājējs, tas tika atzīts par Gada auto - atzinība, kas apliecina, ka esam izdarījuši pareizo izvēli! Scenic nepārspīlē izmēra, svara un cenas ziņā. Tā vietā tas pārsniedz rādītājus attiecībā uz nobraukumu, telpu salonā un noderīgām funkcijām, kas atbilst mūsu “voitures à vivre” - automašīna dzīvošanai DNS. “Scenic E-Tech electric” ir pielāgots efektivitātei, pieejamībai un ilgstošai integrācijai vidē. Tas ir veidots tā, lai ģimenes varētu ceļot brīvi, droši un atbildīgāk, un pilnībā pauž Renault zīmola jauno dizaina valodu. Tā plūstošie liekumi atspoguļo dinamisku, uz cilvēkiem vērstu identitāti, savukārt tā precīzās, asas līnijas un daudzie augsto tehnoloģiju elementi paceļ automašīnu mūsdienīgā un savienotā laikmetā,” stāsta Fabrīss Kombolīvs (Fabrice Cambolive), Renault izpilddirektors.
“Latvijas Gada auto 2025” žūrijas biedru viedoklis par Renault Scenic
Sandris Metuzāls, auto žurnālists, jauns.lv: “Ļoti praktisks elektromobilis, arī izskatās tīri tā neko. Ietilpīgs, ērts un ar pietiekami lielu bateriju, lai varētu bez īpašiem kreņķiem braukt kaut kur tālāk par Kuldīgu. Apdare kvalitatīva, arī regulējumu pogu/centrālā displeja funkciju sadalē ir izdevies atrast saprātīgu balansu - biežāk lietojamās funkcijas kā klimata kontroles regulējumi atstātas fizisko pogu ziņā, bet detalizētāki iestatījumi caur ekrānu, turklāt Renault izmantotā ekrāna izvēlne, manuprāt, ir viena no loģiskākajām un vieglāk uztveramajām.”
Jānis Bite, saimniecības pārvaldes vadītājs, "Latvijas Valsts meži" AS: “Renault Scenic E-Tech sniedz ļoti patīkamas sajūtas. Tas ir elegants gan no ārpuses, gan salons sagādā baudu acīm. Un ne tikai salona izskats, bet arī tā saturs – Google klātesamība ļauj justies ierasti un rīkoties ātri ar zināmām aplikācijām auto datorā. Jā, un šis auto dators strādā tiešām ātri – nav jūtamas aizkavēšanās, pat maršruti Google Maps tiek aprēķināti un parādīti neticami ātri. Protams, tiešsaistes sastrēgumu atainojums ir tas, kas man personīgi patīk vislabāk un ļauj izvēlēties brauciena maršrutu pašam, turklāt bez navigācijas palīdzības. Digitālā atpakaļskata kamera un panorāmas jumta lūka arī ir noderīgas lietas.
Šobrīd modē ir ilgtspējas rādītāji un ražotājs ar tiem lepojas. Vismaz 22% Scenic E-tech modelī izmantoto materiālu nāk no pārstrādātiem avotiem, kā arī 90% vēlāk varēs pārstrādāt un izmantot atkal. Bet par modi svarīgākas lietas ir uzlādes ātrums un akumulatora ietilpība, un abas šīs svarīgās lietas ir līmenī. 22kW uzlādes jauda maiņstrāvas režīmā ir nepieciešamība pie tik liela akumulatora ar izmantojamām 87 kWh. Siltā laikā tas sola krietnus 600 km, kas manis lietotajam VW e-Golfam ar 200 km sniedzamību liek justies kā elektromobilitātes vectētiņam. 150kW jaudas lādēšana līdzstrāvas lādētājos arī vairs nav nekāda teorija – lieljaudas uzlādes iekārtas Latvijā parādās kā sēnes pēc lietu. Tas viss padara elektro auto izmantošanu ar milzīgu “+” zīmi!”
Toms Timoško, auto žurnālists, žurnāls “Klubs”: “Renault skatās uz priekšu, vienlaikus neaizmirstot arī par veiksmīgo modeļu pagātni. Jau iepriekš Megane E-Tech uz mums atstāja ļoti labu iespaidu, tomēr Scenic to pārtrumpo gan sniedzamības, gan ietilpības ziņā. Tas ir plašs, salīdzinoši viegls un pietiekami izskatīgs elektro auto, kas ar vienu uzlādi spēj mērot garas distances. Ne velti tas kļuvis par labāko Eiropā.
Senā pagātnē tie laiki, kad Renault salona apdare līdzinājās dzīvošanai skārda bundžā. Jaunajos modeļos izmantoto materiālu kvalitāte sasniegusi līmeni, kādu iepriekš varējām redzēt tikai divkārt dārgākos automobiļos. Raupja plastmasa aizstāta ar mīkstākām virsmām, turklāt sēdekļiem ir pat masāžas funkcija. Lai arī sēdekļi nav vairs tik transformējami kā agrāk, praktiskie risinājumi nav pavisam aizmirsti. Ja aizmugurē sēž divi cilvēki, centrālais roku balsts kalpo ne tikai kā vieta, kur atstutēt rokas, bet arī novietot dzērienus, uzlādēt viedierīces un uzglabāt dažādas sīklietas. Ikdienā tas nav būtiski, taču ceļojumā šis ir ērts risinājums – tik funkcionālu roku balstu nenākas redzēt bieži. Tā vien šķiet, ka telefona un planšetdatora statīvs šajā roku balstā radīts, lai nodarbinātu jaunākos braucējus. Tāpat šeit ir arī tā saucamais slēpju caurums, kas savieno bagāžnieku un salonu. Svarīgi, ka bez īpašas cenšanās vidējais enerģijas patēriņš bija līdzvērtīgs ražotāja norādītajam 16,8 kWh/100km.”
Konkurss “Latvijas Gada auto” notiek 26. reizi kopš 1998.gada un tā mērķis ir ar kompetentas žūrijas, autoražotāju un mediju atbalstu pievērst Latvijas sabiedrības uzmanību jaunākajiem autoražotāju sasniegumiem, kas ir pieejami Latvijas tirgū.