Motociklu parāde - eksperti testē, kurš motocikls tiks atzīts par šā gada varenāko
Spītējot lietum un spēcīgam vējam, ar ko šā gada vasara nebūt nav raksturīga, otrdien jau piekto gadu pēc kārtas notika “Latvijas Gada Motocikls 2018” kopējā testu diena. Kā īpaši viesi iepazīties ar konkursa gaitu bija uzaicināti aktieru pāris Ieva Florence un Oskars Vīksne.
Motocikli, kuri cīnās par 2018. gada labākā moča godu
Motocikli, kuri cīnās par 2018. gada labākā moča godu.
Šogad par konkursa dislokācijas vietu bija izvēlēts Jaunmārupes tuvumā esošais golfa klubs. Apkārtnē esošie ceļi atspoguļo visu Latvijas kopainu – sākot ar Rīgas apvedceļa šoseju, blakus piegulošajiem asfalta bedrainiem un līkumainajiem pievadceļiem, kā arī grants un mežu ceļiem.
Un tā jau no deviņiem rītā testiem tika sagatavoti visdažādākie motociklu modeļi.
Patiesi lielu interesi radīja jaunie superkruīzeri Honda GL1800 TOUR DCT tautā saukti par vienkārši Gold Wing un BMW K 1600 Grand America. Šie milzīgie komfortablie tūrisma agregāti, pārblīvēti ar visdažādākajām “ekstrām” un elektronikas brīnumiem, radīja īstu konkurenci savā starpā.
BMW piedāvājuma klāstu bija papildinājis ar diviem enduro klases motocikliem – vidējās klases BMW F 850 GS un pilnīgu jaunumu - BMW G 310 GS, kas par spīti mazajam motoram ir lielisks lauku un grants ceļu braucamrīks.
Patīkams pārsteigums bija leģendārā motociklu ražotāja Triumph ienākšana konkursā. Klasikas turpinātājs divcilindru Triumph Boneville Street Twin apvienojis sevī senās dizaina tradīcijas un mūsdienu iespējas, radot ļoti skaistu un dinamisku braucamo.
Triumph Tiger 800 un Triumph Tiger 1200 ir absolūti moderni un jaudīgi enduro klases motocikli, ar savu īpašo Triumph odziņu - trīscilindru motoru.
Pie enduro klases pieskaitāms arī Latvijā savu vietu izcīnījušā ražotāja Royal Enfield pārstāvis Himalayan, kas pat no pieredzējušiem ceļotājiem saņēma uzslavas vārdus. Īpašu atzinību saņēma arī konkursa jaunpienācējs, bet ļoti atpazīstamais Ducati ar savu Scrambler 1100 Sport.
Dinamiskais V-Twin motors un nostrādātais dizains nevarēja atstāt vienaldzīgus jaudīgu braucamo piekritējus.
Gluži līdzvērtīgus aplausus saņēma arī 107kw jaudīgais Honda CB1000R, nostrādāts visos sīkumos. Konkurss nebūtu pilnvērtīgs bez Harley Davidson klātbūtnes.
Šogad HD piedāvāja jauno Softail Fat Boy versiju – īstenu, dinamisku un jaudīgu braucamo, labākajās HD tradīcijās. Mazais Husqvarna Vitpilen 400 uzrunā ar vienkāršību un uzticamu kvalitāti, savukārt Mash Scrambler 400 Custom atradīs fanus pilsētu ielās.
Dažus modeļus kas ir pieteikti konkursam, bet nepiedalījās kopējā testu dienā žūrija vērtēs individuālā kārtā.
Motociklu modeļi tiks vērtēti 8 parametros, piešķirot no mīnuss 5 līdz plus 5 punktiem katrā pozīcijā:
1. Dizains – motocikla dizains, izgatavotāja apstrādes kvalitāte, uzrunājošais faktors vai X faktors;
2. Dzinējs – parametri, atbilstība mērķauditorijai, jaudas parametri;
3. Bremzes - darbība un spēja atbilstoši segmentam;
4. Ritošā daļa – amortizatori, multifunkcionalitāte, piekares darbība slodzes laikā;
5. Ergonomika – vadītāja izvietojums brauciena laikā, atbilstība motocikla mērķim - sports, izklaide vai ceļošana;
6. Tehnoloģijas – aprīkojuma iespējas, daudzveidība un moderno tehnoloģiju klāsts;
7. Iekāres faktors – vai vēlos šo motociklu tieši sev?
8. Cena – maksas atbilstība motocikla tehnoloģijām.
Konkurss Latvijas Gada Motocikls noslēgsies 6. jūlijā.