Janvārī Latvijā skatītākie TV kanāli - TV3, LTV1 un LNT
Latvijā janvārī skatītākie televīzijas (TV) kanāli bija TV3, LTV1 un LNT, liecina jaunākais pētījumu kompānijas TNS pētījums.
Janvārī skatītākais bija kanāls TV3, kura vērošanai veltīti 10,2% no visa kopējā TV skatīšanās laika. Otrs skatītākais kanāls bija LTV1, kura vērošanai veltīti 9,7%, savukārt trešais skatītākais kanāls bija LNT ar 9,6% lielu skatīšanās laika daļu.
Kanāla PBK skatīšanās laika daļa bija 9,1%, kanāla "RTR Planeta Baltija" – 7,3%, "NTV Mir Latvija" – 7,2% un "REN Baltija" – 4,3%. Kanālam TV5 veltīti 3,7%, kanālam LTV7 veltīti 3,3%, TV6 - 3,2%, bet kanālam 3+ – 3% no visa kopējā TV skatīšanai veltītā laika. Pētījums atklāj, ka "Kanāla 2" skatīšanās laika daļa janvarī bija 1,2%, bet "CTC Baltija" un "National Geographic Channel" janvārī katram bija pa 0,6%. Kanālam FOX pagājušajā mēnesī veltīti 0,5%, bet 1BM – 0,4% no visa kopējā TV skatīšanās laika janvārī. Savukārt kanālam "Fox life" pagājušajā mēnesī veltīti 0,2%, bet TVOE - 0,002%. Visu pārējo kanālu skatīšanai veltīti 20,7%, bet video satura vērošanai - 5,1% no visa kopējā TV skatīšanai veltītā laika.
TNS mediju pētījumu lielo klientu direktors Mārtiņš Traubergs atzīmēja, ka janvārī notika būtiskas izmaiņas virszemes TV apraidē, atgādinot, ka no 1.janvāra bezmaksas ēterā vairs nav redzami kanāli TV3 un LNT, kas veicināja maksas televīzijas tirgus daļas palielināšanos. "Pēc provizoriskiem aprēķiniem, maksas televīzijas tirgus ir pieaudzis no 92% uz 95% šobrīd. Taču es neparedzu būtiski lielāku pieaugumu, jo tie 5% vai nu nevēlas skatīties maksas TV kanālus, iespējams, dara to citā TV platformā, piemēram, interneta TV, vai arī nespēj samaksāt par TV saturu," teica Traubergs.
"Taču šo divu kanālu vietā skatītājiem tiek piedāvāti trīs jauni kanāli: Re:TV, OTV un Rīga TV24, kas uzvarēja NEPLP rīkotajā konkursā uz sabiedriskā pasūtījuma daļu un ieguva nacionālās apraides atļaujas. Janvāra mēnesī kādu no šiem kanāliem bija vērojuši 42,4% jeb 848 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju, kas vecāki par 4 gadiem, tiem veltot kopā 1,4% no kopējā TV skatīšanās laika," klāstīja TNS speciālists.
Janvārī viens TV skatītājs pie TV ekrāna pavadījis vidēji piecas stundas un 44 minūtes dienā, kas bija par vienu minūti vairāk nekā 2013.gada decembrī.
TNS ir pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā.