Agneses Zeltiņas "Milēdiju" izņem no teātra repertuāra
Aktrise Agnese Zeltiņa ir apbēdināta, ka viņai tik nozīmīgā atgriešanās teātrī ar izrādi „Milēdija” Dailes teātrī diemžēl ir beigusies ar neveiksmi.
Kultūra
2014. gada 15. aprīlis, 19:13

Agneses Zeltiņas "Milēdiju" izņem no teātra repertuāra

Jauns.lv

Aktrisei Agnesei Zeltiņai sāp sirds, ka viņas ilgi gaidītā atgriešanās uz Dailes teātra lielās skatuves līdz ar šīs sezonas noslēgumu beigsies. Dž. Dž. Džilindžera iestudēto „Milēdiju” teātris izņem no repertuāra, šodien vēsta žurnāls "Kas Jauns".

Šajā teātra sezonā Dailes teātrī Dž. Dž. Džilindžera iestudētā „gandrīz komēdija” pēc Aleksandra Dimā romāna „Trīs musketieri” motīviem bija reklamēts, daudzsološs un gaidīts notikums Latvijas kultūras dzīvē. Sākumā izrādes titullomā – lēdijas Vinteres tēlā – gatavojās iejusties gan Dailes teātra dīva Rēzija Kalniņa, gan aktrise Agnese Zeltiņa, kuras atgriešanos uz Dailes skatuves ar nepacietību un interesi gaidīja neskaitāmi teātra mīļotāji. Tiesa, Rēzija Kalniņa, kas strādā par režisori Novosibirskas operteātrī, nespēdama apvienot darba pienākumus Sibīrijā un Latvijā, negaidīti atteicās no lomas Milēdijā. Taču arī bez Rēzijas izrādē netrūka zvaigžņu: Ģirts Ķesteris, Juris Žagars, Gints Grāvelis, Lauris Dzelzītis, Intars Rešetins, Dārta Daneviča un citi spoži talanti.

Izrādes „izgāšanā” galvenokārt vaino Dž. Dž. Džilindžeru

Tomēr pirmizrāde 8. martā noslēdzās divējādām izjūtām. Piemēram, sastapts pēc izrādes noskatīšanās, vilšanos Trīs musketieru interpretācijā pauda bijušais Valsts prezidents Valdis Zatlers, teikdams, ka galvenokārt viņu samulsinājis izrādes režisora skatījums uz leģendārā romāna sižetisko atspoguļojumu.

Aktrise Agnese Zeltiņa žurnālam Kas Jauns atklāj: „Diemžēl sezonas beigās, 29. maijā, izrāde tiek izņemta no repertuāra. Kritikas dēļ...”

Viņa piebilst: „Nedomāju, ka tas ir pareizi, jo izrāde, manuprāt, ir normāla. Cilvēki nāk, un patiesībā visas turpmākās izrādes jau ir pilnībā izpārdotas. Aprīlī ieplānotas piecas izrādes, maijā – trīs. Tās arī būs pēdējās.” Agnese neslēpj, ka pārdzīvo, jo viņai tik nozīmīgā atgriešanās uz Dailes teātra skatuves noslēdzas šādi.

Zeltiņa stāsta, ka nežēlīgi savos komentāros bijuši daudzi profesionāli teātra kritiķi. Arī Dailes teātra mājaslapā atrodamās apmeklētāju atsauksmes par izrādi Milēdija lielākoties nav glaimojošas. Lielākā pārmetumu gūzma tiek veltīta izrādes galvenajam režisoram Dž. Dž. Džilindžeram, kamēr uzslavēts ir scenogrāfa Mārtiņa Vilkārša, kostīmu mākslinieces Ilzes Vītoliņas, aktieru, tostarp titullomas atveidotājas Agneses Zeltiņas, veikums. „Agnese Zeltiņa, manuprāt, bija ļoti laba. Skaista, eleganta, vēsa, spilgta, pat žilbinoša – kā radīta Milēdijas lomai. Es biju patīkami pārsteigta. Ceru, ka aktrise atgriezīsies uz skatuves,” sajūsmu pauda kāda sieviete pēc Milēdijas noskatīšanās. Tikmēr kāds sašutis izrādes skatītājs bilda: „Izskatās, ka Džilindžers neciena savus skatītājus. Jutos vīlies, ka tērēju laiku un naudu. No komēdijas tur bija tālu – lēts farss. Zemjostasvietas lētie humori jau kurā izrādē; laikam cilvēks tā risina savas problēmas. Aktieri jau centās, cik varēja, tiešām labi spēlēja, scenogrāfijai arī nav ne vainas, kostīmi, gaismas, viss būtu OK, tikai kāpēc tik slikta režija? Kariķējums un balagāns neattaisnojās, nebija ne smieklīgi, ne moderni.” Līdzīgās domās bija vairākums.

Inta Mengiša, žurnāls „Kas Jauns” / Foto: Anete Janševica, publicitātes foto