Pētījums: Latvijas skolotāji caurmērā ir apmierināti ar savu darbu
Latvijas skolotāji ir augsti izglītoti, viņiem ir plašas iespējas piedalīties profesionālajā pilnveidē, kuras tiek adekvāti izmantotas, un Latvijas skolotāji, salīdzinājumā ar citu valstu kolēģiem, redz mazāk šķēršļus, kas var traucēt profesionālo pilnveidi, liecina Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas jeb OECD pētījuma rezultāti par skolotāju darba apstākļiem, kas tiks prezentēti 25.jūnijā, informēja Latvijas Universitātes preses centrā.
Visumā Latvijas skolotāji ir apmierināti ar savu darbu, rāda pētījums.
Vidēji Latvijas skolotāji strādā tik pat daudz kā kaimiņvalstīs, tomēr darba stundu skaits nedēļā ir ļoti atšķirīgs – no dažām stundām līdz pat vairāk nekā 60 stundām. Latvijā vairāk strādā Rīgas un lielāko pilsētu skolotāji, mazāk – lauku un mazāko pilsētu skolotāji. Atšķirības ir arī dažādu tipu skolās – Latvijā ģimnāziju skolotāji strādā pat par 30% vairāk nekā pamatskolu skolotāji.
Visumā Latvijas skolotāji ir apmierināti ar savu darbu kopumā, kā arī ar darbu katrs savā skolā. OECD Starptautiskajā mācību vides pētījumā ir iegūti starptautiski salīdzināmi dati par mācību vidi un skolotāju darba apstākļiem skolās visā pasaulē. Pētījums noritēja kopš 2011.gada sākuma. Latvijā pētījumā piedalījās 116 skolas, aptaujāti 110 skolu direktori un 2291 skolotājs. Šis ir starptautisks un nozīmīgs pētījums, kurā piedalās 30 valstis un kopā aptaujāti 106 000 skolotāju, kuri pārstāv četrus miljonus skolotāju.
LU Mazajā aulā 25.jūnijā plkst.13 notiks OECD Starptautiskā mācību vides pētījuma (OECD TALIS) "Latvijas 5.–9. klašu skolotāji starptautiskā salīdzinājumā" pirmo rezultātu paziņošana Latvijā.
Pasākumā piedalīsies LU mācību prorektors profesors Andris Kangro, Izglītības un zinātnes ministrijas pārstāvji, Valsts Izglītības attīstības aģentūras direktore Dita Traidās, OECD Starptautiskā mācību vides pētījuma "TALIS 2013" vadītājs Latvijā profesors Andrejs Geske un citi.
TALIS pētījuma mērķis ir sniegt ticamu un salīdzināmu informāciju no skolu praktiķu perspektīvas, lai palīdzētu valstīm pārskatīt un formulēt politiskos lēmumus kvalitatīvas skolotāju profesijas attīstībai.
Latvijā pētījumu īstenoja Valsts izglītības attīstības aģentūra sadarbībā ar Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes Izglītības pētniecības institūta pētniekiem. Latvija piedalījusies OECD pētījumos kopš 1998.gada. Pētījums veikts Eiropas Sociālā fonda finansētā projekta "Atbalsts izglītības pētījumiem" ietvaros