Jaunā pētījumā noskaidrots, kādu mūziku cilvēki klausās darba laikā
Mūzika ietekmē padarītā darba kvalitāti.
Kultūra

Jaunā pētījumā noskaidrots, kādu mūziku cilvēki klausās darba laikā

Jauns.lv

Jaunā britu pētījumā noskaidrots, kādu mūziku darbinieki klausās darba laikā, lai noskaņotu sevi dažādu uzdevumu veikšanai.

Jaunā pētījumā noskaidrots, kādu mūziku cilvēki kl...

Darbinieki klausās popmūziku, lai sagatavotos ideju ģenerēšanai un sapulcēm, savukārt klasiskā mūzika palīdz noskaņoties nepatīkamu jaunumu paziņošanai.

Mūzika ietekmē padarītā darba kvalitāti. Mūzikas licenču aģentūras "MusicWorks" nesen publicētajā aptaujā atklājās, ka deviņi no desmit darbiniekiem strādā produktīvāk, ja klausās mūziku. Pētījuma autori iesaka atskaņot popmūziku, ja darbu jāpaspēj izdarīt pēc iespējas ātrāk, bet deju mūzika esot piemērota tekstu rediģēšanai un problēmu risināšanai.

Tagad publiskota jauna aptauja ar 2000 respondentu, kurā noskaidroti britu darbinieku mūzikas klausīšanās paradumi.

Darbinieki dod priekšroku rokmūzikai, kad jānāk klajā ar jaunām idejām, bet klasiskā mūzika tiem palīdz koncentrēties svarīgu dokumentu veidošanā.

Atbildot uz e-pasta vēstulēm, darbinieki visvairāk klausījās amerikāņu dziedātāja Farela Viljamsa hitu "Happy", rokgrupas "Queen" skaņdarbu "Don’t Stop Me Now" un "Oasis" dziesmas. Popmūzika pasteidzina darba ritmu un ļauj ātri paveikt uzdevumus, kuriem nav nepieciešama liela koncentrēšanās.

Sarežģītu dokumentu veidošana sokas raitāk, klausoties "Queen" dziesmu "Bohemian Rhapsody", Bēthovena skaņdarbus un britu dziedātājas Adeles dziesmas. Klasiskā mūzika ir labākā izvēle darbiem, kam nepieciešama rūpīga koncentrēšanās, bet deju mūzika ļauj vieglāk uztvert abstraktu argumentāciju.

Pārlasot uzrakstīto, jāklausās deju mūzika vai popmūzika. Darbinieku iecienītākā mūzika šim uzdevumam ir "Queen" daiļrade, dziesma "Happy", kā arī Robija Viljamsa hiti.

Darbojoties ar skaitļiem, ieteicams klausīties klasisko vai atmosfērisko mūziku, bet datu ievadei vispiemērotākā ir popmūzika. Britu biroju darbinieki dod priekšroku Adeles un leģendārās grupas "The Beatles" mūzikai.

Savukārt jaunu ideju ģenerēšanai vispiemērotākais muzikālais pavadījums ir deju vai klasiskā mūzika. Taču aptaujātie darbinieki visbiežāk klausās Viljamsa hitu "Happy", "Queen" "Bohemian Rhapsody" un dziedātāja "Meatloaf" dziesmu "Bat Out of Hell".

LETA/Foto: All Over Press