"Saka, ka būšot vēl cits, bet atkal nekā!" Vīrietis sašutis par pieredzi ar "Vivi"
Iedzīvotāju uzmanību pievērsis kāds ieraksts sociālajā vietnē "Facebook", kur ar savu nelāgo ģimenes pieredzi, izmantojot vilcienu "Vivi", dalījies Latvijas iedzīvotājs Reinis Artimovičs. Kas bija noticis un kāpēc vilcieni tika atcelti, skaidro Jauns.lv.
Kā "Facebook" vēsta Artimovičs, viņa ģimene trešdien guvusi nepatīkamu pieredzi. Viņš stāsta, ka no rīta kopā ar sievu un dēlu bijuši Bērnu klīniskajā universitātes slimnīcā. Tā kā bijis ilgi jāgaida, tad nolēmuši, ka viņš dosies mājās, bet sieva ar bērnu vēlāk uz Jelgavu brauks ar vilcienu.
"Vilciens nedaudz kavējās, bet atnāca. Sieva iekāpj, biļetes var nopirkt, nekādu paziņojumu nav. Tagad viņi nonākuši Olainē, kad uzzina, ka vilciens tālāk nebrauks. Pirmais jautājums, kāpēc neviens neteica ātrāk, ka vilciens brauks tikai līdz Olainei? Bet nu labi, šis vilciens nebrauks, būs cits. Esot 5-10 minūtes jāpagaida. Gaida, gaida...nekā. Tad saka, ka būšot vēl cits vilciens, bet atkal nekā! Tad atkal pēc brīža pasaka, ka vēl 40 minūtes vajadzētu uzgaidīt," stāsta vīrietis.
Ņemot vērā, ka ticamība sākusi zust, tad viņš uzzvanījis uz "Vivi" konsultatīvo tālruni, kur ticis informēts, ka nevarot garantēt, ka nākamais beidzot būs. Tā nu vīrietis izlēmis atkal sēsties mašīnā un doties pakaļ uz Olaini savai ģimenei. "Rodas šāda problēma, bet komunikācija ir absolūta nulle. Neviens neko nebrīdina, neviens neko nesaka."
Viņš skaidro, ka sarunā pa konsultatīvo tālruni uzzinājis, ka šādos gadījumos pasažieriem ir tiesības ņemt taksi vai braukt ar autobusu mājās. Ja dokumenti ir kārtībā, tad tos pēc tam varot iesniegt un saņemt atlīdzību. "Bet kāpēc to nepasaka uz vietas? Vilciens nebūs: brauciet mājās ar taksi vai autobusu, jums to kompensēs."
Kā ierakstu komentē "Vivi", vilcieni Jelgavas līnijā kavējušies bojājuma dzelzceļa infrastruktūrā dēļ. "Ņemot vērā bojājuma ietekmes apmēru un vilcienu palēnināto satiksmi, informācija par katra vilciena prognozējamo kavējumu nemitīgi mainās un tiek atjaunota “Vivi” tīmekļvietnē, mobilajā lietotnē un vilcienos uz vietas. Tāpat apziņošanu vilcienos veic konduktori kontrolieri. Ja vilciens kādā posmā tiek atcelts, aicinām izmantot jau iegādāto vilciena biļeti līnijā nākamajā braucošajā vilcienā vai izmantot alternatīva transporta iespējas – autobusu vai taksometru pakalpojumus, saglabājot braucienu apliecinošu dokumentu iesniegšanai ‘’Vivi’’ izmaksu kompensēšanai. Ja kādam pasažierim jānokļūst galamērķī neatliekamā kārtībā, informējot par to konduktoru kontrolieri, mūsu darbinieks pats sazinās ar taksometra pakalpojumu sniedzējiem un apzina taksometru pieejamību."
Sarunā ar Jauns.lv "Vivi" precizē, ka trešdien Jelgavas dzelzceļa līnijā piedzīvots kabeļa pārrāvums. "Trešdien tajos reisos, kas posmā Olaine - Jelgava tika atcelti, konduktori kontrolieri informēja pasažierus par iespējām tikt galapunktā, vai nu izmantojot biļeti nākamajā līnijā braucošajā reisā, vai arī izmantojot alternatīvo transportu, pēc tam iesniedzot "Vivi" maksājuma apliecinošu dokumentu izmaksu kompensēšanai. Tāpat konduktori kontrolieri, izejot cauri vilciena salonam, noskaidroja, vai kādam no pasažieriem nav, piemēram, neatliekams pieraksts pie ārsta, lidojums u.tml. Šādās situācijās konduktori kontrolieri paši piedāvā pasažiera vietā izsaukt taksometru," Jauns.lv informēja "Vivi" komunikācijas un mārketinga daļas vadītājs Edgars Butāns.
Kā informē "Vivi", ja vilciena atiešana kavējas vairāk par 15 minūtēm, salīdzinot ar kustības sarakstā paredzēto atiešanas laiku, pasažieris var pieteikt pilnas braukšanas maksas atmaksu. Ja vilciena pienākšana vai atiešana neatbilst kustības sarakstam vai ja reiss ir atcelts, pasažieris var pieteikt kompensāciju par tiešajiem zaudējumiem.
Kompensāciju var pieteikt attālināti, kā arī klātienē. Kopā ar iesniegumu jāiesniedz: iegādātā vilciena biļete zaudējumus, ja tādi radušies, pamatojošie dokumenti, piemēram, cita transportlīdzekļa biļete.
Pasažieriem netiek atlīdzināti vilciena kavēšanās vai atcelšanas rezultātā radušies zaudējumi šādos gadījumos: dzelzceļa satiksmes negadījuma dēļ laikapstākļu dēļ policijas vai neatliekamās medicīniskās palīdzības izsaukuma dēļ citos gadījumos, kad vilciens kavējas vai reiss atcelts no pārvadātāja vai cita dzelzceļa uzņēmuma neatkarīgu iemeslu dēļ.