Jaunajiem "Škoda" elektrovilcieniem atklājušies kārtējie trūkumi
foto: Zane Bitere/LETA
Vagonu depo izsists stikls jaunajam "Škoda Vagonka" elektrovilcienam./2023. gada marts./Ilustratīvs attēls.
Sabiedrība

Jaunajiem "Škoda" elektrovilcieniem atklājušies kārtējie trūkumi

Ziņu nodaļa

Jauns.lv

Jaunajiem "Škoda" elektrovilcieniem atklājušies kārtējie trūkumi. Kā novēroja Latvijas Radio, tikai dažus mēnešus pēc ekspluatācijas vilcienos, kas iegādāti par 238 miljoniem eiro, daži logi sākuši aizsvīst.

Jaunajiem "Škoda" elektrovilcieniem atklājušies kā...

Uzņēmums "Pasažieru vilciens" atzīst, ka problēma konstatēta vairākiem desmitiem logu. Vai tie tiks nomainītas, un kāpēc problēma radās? Sīkus pilienus, kas veidojas uz atsevišķiem stikliem elektrovilcienos, nevar noslaucīt ne no iekšpuses, ne ārpuses: tie veidojas starp stikliem. Kāds logs bija daļēji aizsvīdis, bet cits - pavisam. Pēc Latvijas Radio novērojumiem, tas notiek gan siltā, gan aukstā laikā, raksta "Lsm+".

"Viens no iespējamiem iemesliem (bet tā ir hipotēze, tas vēl jāpārbauda) ir tas, ka šie logi, uz kuriem rodas kondensāts, ir zaudējuši hermētiskumu, jo stikla pakete būtībā ir divas paralēlas stikla virsmas, starp kurām atrodas gāze. Tas ir veidots tā, ka tur nevar nokļūt gaiss no ārpuses," saka Latvijas Universitātes Skaitliskās modelēšanas institūta Multifizikālo procesu laboratorijas vadītājs Andris Jakovičs. Viņš pieļauj, ka gāzes starp problemātiskajiem logiem varēja nebūt jau no paša sākuma.

"Ja tas, par ko es runāju, tiešām ir kļuvis par aizsvīšanas iemeslu, tad tas pēc būtības ir būtisks ražotāja defekts. Šis defekts var rasties, ja netiek ievērota ražošanas tehnoloģija, tas var rasties transportējot, ja pakete vai logs pārvadāšanas laikā ir stipri deformēts. Grūti pateikt," sacīja zinātnieks.

Uzņēmumā "Pasažieru vilciens" informēja, ka jau informējuši ražotāju par defektu, un tas pēc garantijas sācis mainīt logus.

"Būtībā tas radies logu ražošanas procesā. Defekts izpaudās nevis uzreiz, bet galvenokārt vilcienu ekspluatācijas laikā, kad tika nobraukta noteikta kilometrāža. Mums ir informācija par desmitiem logu. Kopējais logu skaits visos elektrovilcienos ir gandrīz 3000, tāpēc nevaram teikt, ka tā ir tik izplatīta problēma visos vilcienos," komentēja "Pasažieru vilciena" pārstāvis Edgars Butāns.

Viņš arī apliecināja, ka logu aizsvīšana brauciena drošību nekādi neietekmē. Visus brāķētos stiklus ražotājs apņēmies nomainīt līdz novembra beigām.

Šā gada sākumā Jauns.lv jau vēstīja par nedienām ar jaunajiem elektrovilcieniem. Nedienas ar jaunajiem elektrovilcieniem sāka iegūt teju komiskus pavērsienus - gan pašmāju ļaudis, gan arī paši vilcienu ražotāji - čehi, uzjautrinājās par nemitīgajām ķibelēm, kas piemeklē jaunos elektrovilcienus Latvijā.

Latvijā sagaidīti pirmie elektrovilcieni

Lai arī 8 gadus vēlāk kā solīts, Latvijā beidzot sagaidīti ilgi gaidītie “Pasažieru vilciena” (PV) elektrovilcieni.

Pirmais no jaunajiem elektrovilcieniem nogādāts Latvijā

30. jūnija rītā Rīgā tika nogādāti atlikušie divi no pavisam četriem jaunā elektrovilciena vagoniem. Tie ar divām apsargātām kravas automašīnām ...