Lidostā apzog divreiz: turpceļā cigaretes, atgriežoties konjaks
“"Lidosta Rīga" darbiniekiem – lai jums labi pīpējas, dzeras gruzīnu konjaks un pulkstenis nekad neapstājas, kuru jūs paņēmāt no mūsu koferiem,” skumji ironizē rīdziniece Rita Siliņa. Viņu ar vīru lidostā apzaga gan turpceļā, gan atgriežoties.
Siliņi 9. jūnijā izlidoja uz Kutaisi Gruzijā, un Rita savā koferī bija ielikusi divas paciņas cigarešu, katru savā pusē zem drēbēm. Jau Gruzijā attaisot čemodānu, cigarešu nebija. “Tobrīd tam lielu uzmanību nepievērsu, vīrs teica, varbūt esmu aizmirsusi mājās uz dīvāna,” stāsta Siliņa.
Gruzīnu vainu apšauba
Daudz nepatīkamāks pārsteigums bija 19. jūnijā pēc atgriešanās – no vīra čemodāna pazudis pulkstenis, bet Ritai no Gruzijas citu pacienāšanai vests konjaks, nostādināts pudelē ar ozolkoka sprungulīšiem, jau pusizdzerts. Pulkstenis cenas ziņā nebijis ļoti vērtīgs, taču vīram dārgs kā dāvana no ASV.
Siliņa ir diezgan pārliecināta, ka zādzības pastrādātas Rīgas lidostā: “Turpceļā ierodoties Kutaisi, nepaspējām aiziet līdz bagāžas saņemšanai, kad koferi jau bija uz lentes. Tur nebūtu nevienam laika rakāties pa čemodāniem. Atgriežoties savukārt Rīgā bagāžu diezgan ilgi gaidījām. Neticu arī, ka gruzīniem vajag pusizdzertu konjaku plastmasas pudelē.”
Apdrošinātājs neko nemaksās
Siliņi noskaidrojuši, ka ceļojumu apdrošināšana, šajā gadījumā banka Citadele, neko nesegs – cigaretes, pulksteņi, arī dārglietas pieskaitītas pie izņēmumiem. “Turpmāk zināšu, ka čemodāns jāaprīko ar atslēgu,” secina Siliņa, kura ir gana daudz ceļojusi ar lidmašīnu, bet kas tāds piedzīvots pirmo reizi.
Arī citi dalās līdzīgā nepatīkamā pieredzē. Ritas draudzene nesen lidojusi uz Albāniju un ielikusi čemodānā kastīti ar rotām. Kad galamērķī atvērusi, kārbiņa bija tukša.
Lidostā visur videonovērošana
Rīgas lidostas Komunikācijas vienības vadītāja Laura Kulakova kategoriski noraida jebkādas aizdomas: “Iespēja, ka minētā zādzība no pasažieres bagāžas varētu būt notikusi Rīgas lidostā, ir pielīdzināma nullei.”
Proti, lidostas videonovērošanas sistēma ļauj izsekot pasažieru bagāžai visos tās posmos, un, rodoties aizdomām par iespējamu darbinieku negodprātīgu rīcību, ir iespējams pārbaudīt katru no tiem. “Tā rezultātā Rīgas lidostā darbinieku veiktas negodprātīgas darbības ar pasažieru bagāžu ir pilnībā izskaustas un kopš 2017. gada nav konstatēts neviens šāds gadījums,” uzsver Kulakova.
Kur vērsties ar sūdzību
Ja tomēr pasažierim radušās aizdomas par mantu pazušanu no bagāžas, ieteicams nekavējoties vērsties lidostā, rakstot uz e-pastu customer@riga-aiport.com vai aizpildot tiešsaistes anketu lidostas mājaslapā Riga-airport.com/lv/atsauksmes, vai Valsts policijā.
“Katrs šāds gadījums tiek rūpīgi pārbaudīts. Tāpat šādos gadījumos ieteicams vērsties arī izlidošanas vai galamērķa lidostā, jo nav izslēdzama situācija, ka negodprātīgās darbības notikušas tur,” norāda Kulakova.
Par aprakstīto gadījumu Rīgas lidosta sūdzību līdz šim nav saņēmusi, un Rita Siliņa “Kas Jauns Avīzei” atzīst, ka necer uz panākumiem un negrib tam tērēt laiku.
Jāpiebilst, ka lidostas darbiniekiem ir tiesības atvērt bagāžu, bet, protams, ne jau lai zagtu, bet, ja ir aizdomas par pārvadāšanai aizliegtiem priekšmetiem. Tādus konstatējot, priekšmeti jāizņem, sastādot aktu, kas jāievieto bagāžā. “Izņemtos priekšmetus Rīgas lidostā glabā vienu mēnesi, un pasažieris var tos atgūt, samaksājot par glabāšanu,” piebilst Kulakova.