Lidmašīnas nosēšanās uz šosejas pie Ādažiem: instruktors atklāj, kas tieši palīdzēja izvairīties no traģēdijas
Neparastu ainu 4. maija vakarā novēroja autobraucēji netālu no Ādažiem: lidmašīna nosēdās tieši uz šosejas. Uz klāja atradās divi cilvēki - neviens no viņiem nav cietis. Pie stūres atradies pieredzējis pilots, tieši tas arī palīdzējis izvairīties no traģēdijas, saka lidotāju skolā "Eriva", kurai arī pieder lidmašīna, stāsta "Rus.lsm.lv" raidījums "Šovakar".
Aculiecinieka uzņemtā video redzams, ka lidmašīna piezemējas uz Tallinas šosejas brauktuves, lidojot no Rīgas puses. Nosēžoties lidmašīna iekļaujas automašīnu plūsmā, bet ar kreiso spārnu nedaudz aizķer ceļa vidū esošu ceļa zīmi, un tas maina lidmašīnas kustības trajektoriju, liekot tai iebraukt pretējā joslā, tomēr veiksmīgi izvairoties no sadursmes ar automašīnām.
Notikušā izmeklēšanu veiks Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas biroja amatpersonas. pic.twitter.com/e1CTxmZNBE
— Civilās aviācijas aģentūra (@LV_CAA) May 4, 2024
Jauns.lv jau vēstītja, ka vispārējās aviācijas gaisa kuģis veica avārijas nosēšanos netālu no Ādažiem, piezemējoties uz autoceļa. Lidmašīnā bija divas personas, bet neviena no tām necieta
Nosēšanās laikā tika aizskarta ceļa infrastruktūra. Notikušā izmeklēšanu veiks Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas biroja amatpersonas, kas devās uz notikuma vietu.
No Latvijas Gaisa kuģu reģistra datiem un internetā pieejamās informācijas redzams, ka incidentā iesaistītā lidmašīna ir "Tecnam P2008 JC", kas ražota 2018. gadā. Šai divvietīgajai lidmašīnai ir viens dzinējs ar aptuveni 100 zirgspēku jaudu.
Precīzi notikušā iemesli pagaidām nav zināmi, taču dzinējam kritusies jauda. Pilota pirmā doma bija atgriezties lidlaukā, taču tas nebija iespējams. Izvērtējot perspektīvas, viņš saprata - šī ir vienīgā vieta, kur nosēsties, vēsta portāls "Rus.lsm.lv".
Pie stūres bija pilots, "Erivas" lidotāju skolas instruktors. Viņa kolēģis Juris Ignatovičs saka, ka tas nav bijis mācību lidojums.
"Viņš vienkārši noīrēja lidmašīnu, lai pavizinātu draugus, teiksim tā. Drīz pēc izlidošanas no Ādažiem sākās dzinēja darbības pārtraukumi, to var redzēt "Flightradar24" servisā: sākumā pilots mēģināja atgriezties Ādažos, bet tad laikam ar dzinēju kļuva sliktāk, un viņš pieņēma laikam vienīgo pareizo lēmumu - par avārijas nosēšanos," saka Ignatovičs, "Eriva" galvenais lidojumu instruktors.
"Viena lieta ir atstrādāt, kad viss strādā un mēs spēlējam kādu teātri, un cita lieta ir tad, kad tas notiek reāli. Jebkuram, pat sagatavotam pilotam, stresa līmenis sakāpinās. Bet jādara tas, kas jādara. Jāstrādā.
Ieslēdzas kāds cits prāts un palēninās laiks, es teiktu. Jo akūtāka problēma un bīstama situācija, jo lēnāk rit laiks. Un tas, kas no malas izskatās, kas notiek ļoti ātri, pašam šķiet, ka tu visu dari lēnām un pat ir laiks padomāt... lai gan tam visam varbūt nepieciešamas tikai dažas sekundes," dalās sarunu biedrs.