Rīgā jaunas pieturas. Glītas, modernas, taču - sasodīti neērtas
Līdz ar jaunām sabiedriskā transporta biļešu cenām rīdzinieki ieguvuši vēl vienu ekstru – jaunas pieturvietas. Daudzi pauž neizpratni, kāpēc jāmaina itin labas nojumes centrā, kamēr nomalēs pat nav soliņa.
Martins spriež: “Laikā, kad „Rīgas satiksme” žēlojas, ka tai nav naudas un divkāršā apmērā paaugstina braukšanas biļešu cenas, maina gluži jaunas, pat pirms pāris gadiem uzstādītas pieturvietu nojumes. Vai tas nav absurds?”
„Rīgas satiksmes” preses pārstāvis Viktors Zaķis skaidro, ka šis uzņēmums pieturvietu nojumju maiņā neiegulda ne centa. To visu veic reklāmas firma, SIA „Pilsētas līnijas” par savu naudu.
“Rīgas maršrutu tīklā ir gandrīz 2000 sabiedriskā transporta pieturvietu. Ar jaunajām nojumēm ir aprīkotas vairāk nekā 165 pieturvietas, projekta pirmajā kārtā paredzēts modernizēt 300 nojumju, galvenokārt pieturvietās ar lielu pasažieru plūsmu,” stāsta Zaķis. Iespējas uzstādīt jaunas nojumes pieturvietās tālāk no centra un tur, kur ir mazāk pasažieru, vērtēs pēc tam.
Tā kā ieguldāmo līdzekļu apjoms mērāms daudzos miljonos, „Pilsētas līnijas”, lai projektu īstenotu, piesaistījušas partneri, reklāmas kompāniju „JCDecaux Latvija”. Šim uzņēmumam patlaban pieder reklāmas izvietošanas tiesības vairāk nekā 200 Rīgas sabiedriskā transporta pieturu nojumēs.
„Rīgas satiksme” sola, ka modernizētajās pieturvietās pasažieriem tiks nodrošinātas sēdvietas un būs pieejama informācija par maršruta tīklu, transporta kustības grafiku un aktuālajām izmaiņām. Nojumju nomaiņa bijusi nepieciešama, jo daudzviet konstrukcijas bija sarūsējušas, apzīmētas, stikli sadauzīti, tās nepasargāja no vēja un aukstuma. Vai tiešām?
Aija: „Jaunās nojumes ir smukas, taču sasodīti neērtas”
Pasažiere Aija uzskata, ka „tā ir izmesta nauda”. Jaunās pelēkās nojumes ir glītas, stilīgas un modernas, taču diez vai kāds no „Pilsētas līnijām” pirms pirkuma pamēģināja tajās pasēdēt, spriež Aija.
„To vienīgais pluss ir apgaismojums, kas nebija vecā tipa pieturās. Taču apgalvojums, ka tās pasargājot no aizvēja, ir meli – tajās vējš jūtams daudz skarbāk nekā iepriekšējās bordo krāsas pieturās. Turklāt tagad sēdvieta ir uztaisīta maza mazītiņa, un nav iespējams atspiesties – konstrukcijas apaļais stienis sāpīgi duras muguras skriemeļos,” par neērtībām stāsta sieviete. Pēc tam, kad jaunās pieturas šur tur parādījās, viņa arī no citiem transporta gaidītājiem dzirdēja sašutumu: „Viena sieviete precīzi izteicās – visa Rīgas satiksme un viss, kas ar to saistīts, ir viena vienīga sodība,” teikto atceras Aija.
Protams, ieguvējs no jaunajām pieturām ir kompānija „JCDecaux Latvija”, jo tagad var savas reklāmas pilsētniekiem rādīt produktīvākā veidā – pieturu sānos ir sistēma, kas vairākas reklāmas rotē elektroniski; agrāk pieturās bija aiz stikla ievietoti plakāti. Šāda modernizācija un apgaismojuma ierīkošana arī ir vienīgais, kas jaunajās pieturās ir „kā pie cilvēkiem pieņemts,” uzskata pasažiere Aija. No tā var secināt, ka pieturvietas izgatavotas galvenokārt kā moderni reklāmas stabi - par cilvēku ērtību te maz domāts.