Meiteni Torņakalnā notriecis auto, kuru vadījis 91 gadu vecs seniors
Automašīnai, kura vakar notrieca divus gājējus Jelgavas ielā, Torņakalnā, no kuriem viena gājusi bojā, pie stūres bijis 1932. gadā dzimis vīrietis, ziņo LTV Panorāma. Tikmēr soctīklos cilvēki spriež, vai 90 gadu vecumā joprojām vajadzētu atļaut vadīt auto.
Satiksmes negadījums notika sestdienas pēcpusdienā Rīgā, Jelgavas ielā. 1932. gadā dzimis vīrietis, vadot automašīnu, uzbrauca diviem gājējiem.
Negadījumā no gūtajām traumām dzīvību zaudēja nepilngadīga meitene - mediķi ilgi centās viņu glābt, taču gūtās traumas nebija savienojamas ar dzīvību un meitene nomira mediķu rokās. Otrs gājējs guvis traumas un patlaban ievietots slimnīcā.
.@NMPdienests pārstāve Anita Freimane norādīja, ka mediķi ļoti ilgi cīnījās par pusaudzes dzīvību, bet diemžēl traumas nebija savienojamas ar dzīvību.
— LTV Ziņu dienests (@ltvzinas) December 9, 2023
Otrs avārijā cietušais hospitalizēts. Auto vadīja 1932. gadā dzimis vīrietis. https://t.co/z7R9gzu9NB pic.twitter.com/PhJEeaErXg
Kamēr Valsts policija turpina skaidrot negadījuma iemeslus, diskusijas sociālajos tīklos raisījis fakts, ka auto vadījis 91 gadu vecs vīrietis.
"Lai arī es nezinu, kas tieši notika vakar traģiskajā satiksmes negadījumā Torņkalnā pie LU, tomēr skumjas mijas ar pārdomām, vai 90+ vecumā aizvien var ļaut brīvi vadīt transportlīdzekli un vai autovadītāju medicīniskās komisijas kalpo kā filtrs vai ir vienkārši formalitāte," vietnē X raksta Kristīne.
Lai arī es nezinu, kas tieši notika vakar traģiskajā satiksmes negadījumā Torņkalnā pie LU, tomēr skumjas mijas ar pārdomām, vai 90+ vecumā aizvien var ļaut brīvi vadīt transportlīdzekli un vai autovadītāju medicīniskās komisijas kalpo kā filtrs vai ir vnk formalitāte.
— KristineJaunzeme (@KristinJaunzeme) December 10, 2023
"Kopš mans vectētiņš,kuram tobrīd bija ap 80 un reakcijas ātrums zudis, mūs gandrīz iedabūja avārijā, man nav šaubu, ka vecuma ierobežojumam vai īpašai medicīniskajai komisijai būtu jābūt attiecībā uz senioriem," uzskata Elīna.
"Nedomāju, ka vajadzētu vecuma ierobežojumu, bet gan pēc konkrēta vecuma obligāto pārbaudi 1x gadā,kur arī pārbauda reakciju u.c." iesaka Albīne.
"Kad sen atpakaļ te ierunājos par senioriem un to, vai viņiem vajadzētu vadīt auto, vai nevajadzētu tomēr kādu vecuma ierobežojumu, tad dabūju iekšās, kā vispār uzdrošinos ko tādu teikt. Šodien lasu, ka domas krietni mainījušās," uzmanību vērš Sintija.
Kad sen atpakaļ te ierunājos par senioriem un to, vai viņiem vajadzētu vadīt auto, vai nevajadzētu tomēr kādu vecuma ierobežojumu, tad dabūju iekšās, kā vispār uzdrošinos ko tādu teikt.
— Sintija (@_skabarga) December 10, 2023
Šodien lasu, ka domas krietni mainījušās.
"Ātrums nebija problēma. Problēma bija 1932. gadā dzimusi persona, kurai Latvijā vēl ļauts sēsties pie stūres. Visticamākais, šai personai vairs nebija derīga medicīniskā izziņa. Bet, ja bija, tiem ārstiem, kas uzlika zīmogus un parakstus uz izziņas, vajag atņemt sertifikātus!" spriež Ilze.
"Kad sāksim runāt par to, ka auto vadītāja apliecībai vajadzētu vecuma termiņu. Vai vismaz pēc noteikta vecuma jāiziet dažas braukšanas pie instruktora, lai viņš tevi novērtētu," retoriski vaicā Zanda.
Kad sāksim runāt par to, ka auto vadītāja apliecībai vajadzētu vecuma termiņu. Vai vismaz pēc noteikta vecuma jāiziet dažas braukšanas pie instruktora, lak vins tevi novērtètu. https://t.co/ePOjxyH9NO
— Zanda Bieziņa (@zaledaja) December 9, 2023