Cik sekunžu laikā jāreģistrē biļete "Rīgas satiksmes" transportā? Incidents raisa diskusijas
Sociālajos tīklos diskusijas uzjundījis kādas Rīgas sabiedriskā transporta lietotājas stāsts par biļešu kontrolieri, kurš piemērojis viņai sodu par to, ka biļete reģistrēta "pārāk vēlu".
"Vienmēr esmu bijusi pret auto savā dzīvē. Šodienas saskarsme ar "Rīgas satiksmi" bija pirmais stimuls manā dzīvē nolikt autovadītāja tiesības," raksta kāda "Twitter" lietotāja. "Es nopirku biļeti "Mobilly", aktivizēju, parādīju kontrolei."
Uz to biļešu kontrolieris esot atbildējis ar 15 eiro sodu, norādot: "Jūs pārāk nesen aktivizējāt."
Vienmēr esmu bijusi pret auto savā dzīvē. Šodienas saskarsme ar @Rigassatiksme_ bija pirmais stimuls manā dzīvē nolikt autovad.tiesības. Es nopirku biļeti mobilly, aktivizēju, parādīju kontrolei- Jūs pārāk nesen aktivizējāt, sods 15€. Ir kaut kur atruna par šādu likumu? Bomži.🤷🏻♂️
— Che (@Che06493214) January 23, 2023
Zem šī ieraksta ātri vien raisījusies diskusija, kurā par līdzīgu situāciju, kas pieredzēta kādā no SIA "Rīgas satiksme" transportlīdzekļiem, ziņo arī citi.
"Ļoti saprotu. Esmu bijusi aizstāvja lomā. Manā klātbūtnē cilvēks iekāpj, uzreiz nopērk biļeti un uzreiz aktivizē, nākamā pieturā kontrole, kas grasās uzlikt sodu par pārāk nesen reģistrētu braucienu. Tādu dusmu uzsita! Taisnība uzvarēja," raksta kāds cits "Twitter" lietotājs.
"Es noskenēju biļeti un tieši nākamajā pieturā burtiski minūti pēc tam iekāpa kontrole, teica, ka jāmaksā sods. Bet nu ziniet, es biju tikpat bezkaunīga, cik jūsu darbinieki - atteicos maksāt. Šis nav normāli," raksta Ērika.
Tikmēr kāds cits pauž, ka ērtāk būtu atgriezties pie biļešu konduktora sabiedriskajā transportā kā senākos laikos, jo "tad visi pirks biļetes", kā arī transportā tiks nodrošināta kārtība.
"Rīgas satiksme" par šo incidentu veiks pārbaudi
Jauns.lv vērsās pie uzņēmuma SIA "Rīgas satiksme", lai noskaidrotu, cik tad ilgā laikā pasažierim pēc iekāpšanas sabiedriskajā transportā ir jāreģistrē brauciens.
SIA "Rīgas satiksme" autobusu parks Vestienas ielā
Uzņēmuma Sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Baiba Bartaševiča-Feldmane Jauns.lv telefonsarunā informēja, ka par šo incidentu tiks veikta pārbaude. Bartaševiča-Feldmane arī piebilda, ka kontrolieris pēc būtības nekad neliks sodu, ja viņam tiks uzrādīta derīga biļete.
"Darbojoties ar koda biļeti, jāsaprot, ka tās aktivizēšanai ir nepieciešamas vairākas sekundes pēc QR koda noskenēšanas. Attiecīgi, ja biļete tiek pārbaudīta pirms faktiski reģistrējusies, kontrolierim var uzrādīties, ka tā vēl ir nereģistrēta," norāda Bartaševiča-Feldmane.
Uzņēmums atbildējis arī diskusijā vietnē "Twitter", norādot, ka gadījumā, ja pasažieris kontrolei uzrādīs derīgu un reģistrētu biļeti, neatkarīgi no tā vai reģistrācija veikta pirms vienas vai divām minūtēm, sods netiks piemērots.
"Ja biļetes aktivizācija tiek uzsākta tikai tad, kad kontrolieris pārbauda biļeti, varētu būt situācija, ka šī biļete vēl nav aktivizējusies un parādās kā vēl neaktīva, tad gan kontrole izrakstīs sodu," skaidro uzņēmumā.
“Rīgas satiksmes” jaunie “Solaris Urbino” autobusi
“Rīgas satiksme” ir saņēmusi jaunākos “Solaris Urbino” sērijas autobusus. Plānots, ka līdz gada beigām pakāpeniski tiks piegādāti 70 autobusi. Tādējādi ...
Ko darīt, ja pēc iekāpšanas sabiedriskajā transportā lietotne "uzkaras"?
Atsevišķi soctīklu lietotāji norādījuši, ka lietotne "Mobilly", caur kuru iespējams iegādāties un reģistrēt biļeti braucienam "Rīgas satiksmes" transportā, nereti arī nenostrādā vai novērotas kādas tehniskas problēmas.
Uz to uzņēmums atbild: "Biļetes reģistrācija jāveic uzreiz pēc iekāpšanas sabiedriskajā transportā, tāpēc iegādi gan vajadzētu veikt pirms iekāpšanas."
"Rīgas satiksme" norāda, ka biļete ir jāreģistrē uzreiz, iekāpjot transportā, un esot novēroti gadījumi, kad pasažieris iekāpj transportā, lietotnē manuāli ievada identifikācijas numuru, bet nenospiež "reģistrēt" un to dara tikai tad, kad transportā iekāpj kontrolieris.
Tikmēr ieilgušo diskusiju trāpīgi noslēdz Maija, sakot, ka "drīz mums vajadzēs PhD [doktora grādu] biļešu reģistrēšanā".