Latvijā nogādāts otra jaunā elektrovilciena sastāvs
foto: LETA
Tiek piegādāti AS "Pasažieru vilciens" pasūtītie uzņēmuma "Škoda Vagonka" elektrovilcienu vagoni.
Sabiedrība

Latvijā nogādāts otra jaunā elektrovilciena sastāvs

Jauns.lv

Latvijā nogādāts pilns otra jaunā elektrovilciena sastāvs, pavēstīja AS "Pasažieru vilciens" Korporatīvo attiecību daļas vadītāja Sigita Zviedre.

Latvijā nogādāts otra jaunā elektrovilciena sastāv...

Viņa informē, ka šonedēļ Rīgā ar divām apsargātām kravas automašīnām no "Škoda Vagonka" ražotnes Ostravā tika nogādāti atlikušie divi no kopumā četriem jaunā elektrovilciena vagoniem. Ritošā daļa, jumta sastāvdaļas un pirmie divi elektrovilciena vagoni Rīgu sasniedza jau pagājušajā nedēļā. 

Līdz ar to šobrīd Latvijā ir nogādāti divi jaunā elektrovilciena sastāvi. Pirmais jaunais elektrovilciens Rīgu sasniedza jūnija beigās. 

Pirmais no jaunajiem elektrovilcieniem nogādāts Latvijā

30. jūnija rītā Rīgā tika nogādāti atlikušie divi no pavisam četriem jaunā elektrovilciena vagoniem. Tie ar divām apsargātām kravas automašīnām ...

Elektrovilcienu pārvietošana no Čehijas notiek ar autotransportu caur Poliju un Lietuvu.

Elektrovilciena vagoni tiks uzmontēti uz platsliežu ratiņiem, tiem uz jumta tiks uzstādītas elektroiekārtas un veikti visi nepieciešamie darbi, lai varētu sākt elektrovilciena pārbaudes darbībā. Elektrovilciena testēšanu uz Latvijas dzelzceļa infrastruktūras plānots sākt augustā.

"Pasažieru vilciens" visus 32 elektrovilcienus, kuri būs pilnībā gatavi pasažieru pārvadājumiem, saņems līdz 2023. gada beigām. Katrs no tiem sastāvēs no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums būs 109 metri. Katrā vilcienā būs sēdvietas 436 pasažieriem.

Kompānijā arī norāda, ka jauno vilcienu gaita, salīdzot ar pašlaik lietošanā esošajiem, būs vienmērīgāka un trokšņu līmenis salonos būs zemāks. Jauno vilcienu konstruktīvais ātrums būs līdz 160 kilometriem stundā, kamēr esošajiem vilcieniem ātrums ir līdz 120 kilometriem stundā. Maksimālo ātrumu būs iespējams attīstīt iecirkņos, kur to nākotnē ļaus dzelzceļa infrastruktūra.

Paredzēts, ka pēc jauno elektrovilcienu iegādes "Pasažieru vilciens" varēs ieviest intervāla grafikus visos elektrovilcienu maršrutos. Tas nozīmē, ka darba dienu rītos un vakaros, kas tradicionāli ir noslogotākais laiks, vilcieni kursēs ik pēc 15 līdz 20 minūtēm. Paredzēts, ka ar jaunajiem vilcieniem izpildīs reisus Aizkraukles, Tukuma, Skultes un Jelgavas virzienā.

Visa projekta kopējās izmaksas ir 257,889 miljoni eiro, tostarp 23 jauno elektrovilcienu sastāvu iegāde plānota ar Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējumu 114,211 miljonu eiro apmērā.

Jau vēstīts, ka 2021. gadā "Pasažieru vilciens" pārvadāja 11,194 miljonus pasažieru, kas ir par 12,8% mazāk nekā 2020. gadā.

"Pasažieru vilciens" ir izveidots 2001. gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš "Pasažieru vilciens" 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008. gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.