Sabiedrība

FOTO: nakts laikā Rīgas centrā veikta īpaši sarežģīta operācija

Jauns.lv

Naktī no 19. uz 20. janvāri, laika posmā no plkst. 23.30 līdz 5.00 pilnsabiedrība "BERERIX" kopā ar ekspertiem - arboristiem no “Labie koki” pārvietoja Rīgas Starptautiskās autoostas teritorijā augušo sarkano ozolu uz Rīgas Starptautiskajai autoostai piederošu zemesgabalu, kas atrodas netālu no koka pašreizējās augšanas vietas.

FOTO: nakts laikā Rīgas centrā veikta īpaši sarežģ...

Tā turpmāk kļūs par koka pagaidu mājvietu līdz brīdim, kad Rīgas pašvaldība līdzās "Rail Baltica" izbūvētai infrastruktūrai īstenos iecerētos pilsētvides labiekārtošanas projektus. 

Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" būvnieki pilnsabiedrība "BeReRix" kopā ar arboristiem no "Labie koki" pārvieto Rīgas Starptautiskajā autoostā augošo sarkano ozolu uz autoostai piederošu zemesgabalu netālu no koka pašreizējās augšanas vietas.

Nakts laikā pārstādīts Rīgas autoostas teritorijā augušais sarkanais ozols

Naktī uz 20. janvāri projekta "Rail Baltica" būvnieki pilnsabiedrība "BeReRix" kopā ar arboristiem no "Labie koki" pārvietoja Rīgas Starptautiskajā autoostā ...

Koka pārvietošanās darbu laikā tika nodrošināta nepārtraukta sabiedriskā transporta plūsma, bet veiktas nelielas izmaiņas gājēju pārvietošanas plūsmā. 

“Labie koki” eksperti - arboristi ir novērtējuši ozola stāvokli  un potenciālās iespējas izdzīvot jaunajā mājvietā. Koka pārvietošana bija ne tikai izaicinājums arboristiem, bet arī "BERERIX" būvspeciālistiem, jo pilsētvidē pārvietots un pārstādīts objektu, kas ir gandrīz trīsstāvu mājas augstumā un kopā ar zemi un metāla palīgkonstrukcijām sver ap 50 tonnu.

Arī no tehniskā viedokļa koka pārstādīšana ir sarežģīts process. No koka vainaga un saknēm tika izņemti ieaugušie elektrības un telekomunikāciju kabeļi un veikta daļēja to demontāža. Papildus arī veikta elektrības un telekomunikācijas tīklu pārslēgšana.

Izdevumus par sarkanā ozola pārvietošanu uz pagaidu vietu sedz pilnsabiedrība "BERERIX". 

Kā zināms, sarkanā ozola likteni izlēma rīdzinieku simti, kuri, vācot parakstus, pieprasīja Rīgas domei tā saglabāšanu un pārstādīšanu.

Pēc tam tika rīkota publiskā apspriede, kuras laikā kopumā savu viedokli par to, ko darīt ar masīvo koku, izteikuši 638 cilvēki. Absolūtais vairums jeb gandrīz visi no viņiem iestājās par koka saglabāšanu, bet par koka nociršanu Rīgas domes aptaujā iestājušies vien seši cilvēki. 

Rīgas autoostas svētais sarkanais ozols.

Rīgas autoostas svētozols: dzelzceļnieki pret autobusiem

Sarkano ozolu netālu no autobusu izbrauktuves no Rīgas autoostas Maskavas ielas pusē pie dzelzceļa uzbēruma iestādīja 1964. gadā līdz ar ...

Sarkano ozolu netālu no autobusu izbrauktuves no Rīgas autoostas Maskavas ielas pusē pie dzelzceļa uzbēruma iestādīja 1964. gadā līdz ar toreiz jaunās autoostas atklāšanu. Visus pēdējos 57 gadus tas ir teju autoostas svētozols, un autoostas darbinieki to uzskata par savu simbolu.

Tomēr „Rail Baltica” celtniecības gaitā to pēkšņi paredzēja nocirst, kā rezultātā sabiedrība sāka protestēt.