Portāls ielādēsies pēc 15 sekundēm
Uz Jauns.lv

 

FOTO: nakts laikā Rīgas centrā veikta īpaši sarežģīta operācija 3

Sabiedrība
20. janvārī 11:06 2022. gada 20. janvārī 11:06
  Jauns.lv
Naktī no 19. uz 20. janvāri, laika posmā no plkst. 23.30 līdz 5.00 pilnsabiedrība "BERERIX" kopā ar ekspertiem - arboristiem no “Labie koki” pārvietoja Rīgas Starptautiskās autoostas teritorijā augušo sarkano ozolu uz Rīgas Starptautiskajai autoostai piederošu zemesgabalu, kas atrodas netālu no koka pašreizējās augšanas vietas.

Tā turpmāk kļūs par koka pagaidu mājvietu līdz brīdim, kad Rīgas pašvaldība līdzās "Rail Baltica" izbūvētai infrastruktūrai īstenos iecerētos pilsētvides labiekārtošanas projektus. 

Koka pārvietošanās darbu laikā tika nodrošināta nepārtraukta sabiedriskā transporta plūsma, bet veiktas nelielas izmaiņas gājēju pārvietošanas plūsmā. 

“Labie koki” eksperti - arboristi ir novērtējuši ozola stāvokli  un potenciālās iespējas izdzīvot jaunajā mājvietā. Koka pārvietošana bija ne tikai izaicinājums arboristiem, bet arī "BERERIX" būvspeciālistiem, jo pilsētvidē pārvietots un pārstādīts objektu, kas ir gandrīz trīsstāvu mājas augstumā un kopā ar zemi un metāla palīgkonstrukcijām sver ap 50 tonnu.

Arī no tehniskā viedokļa koka pārstādīšana ir sarežģīts process. No koka vainaga un saknēm tika izņemti ieaugušie elektrības un telekomunikāciju kabeļi un veikta daļēja to demontāža. Papildus arī veikta elektrības un telekomunikācijas tīklu pārslēgšana.

Izdevumus par sarkanā ozola pārvietošanu uz pagaidu vietu sedz pilnsabiedrība "BERERIX". 

Saistītās ziņas

Pārstādīs Rīgas autoostas teritorijā augošo, ap 60 tonnu smago sarkano ozolu 1
Noskaidroti viedokļi par Rīgas autoostas sarkanā ozola likteni
Rīdzinieku simti pieprasa Rīgas autoostas simbola – sarkanā ozola saglabāšanu 3

Kā zināms, sarkanā ozola likteni izlēma rīdzinieku simti, kuri, vācot parakstus, pieprasīja Rīgas domei tā saglabāšanu un pārstādīšanu.

Pēc tam tika rīkota publiskā apspriede, kuras laikā kopumā savu viedokli par to, ko darīt ar masīvo koku, izteikuši 638 cilvēki. Absolūtais vairums jeb gandrīz visi no viņiem iestājās par koka saglabāšanu, bet par koka nociršanu Rīgas domes aptaujā iestājušies vien seši cilvēki. 

Sarkano ozolu netālu no autobusu izbrauktuves no Rīgas autoostas Maskavas ielas pusē pie dzelzceļa uzbēruma iestādīja 1964. gadā līdz ar toreiz jaunās autoostas atklāšanu. Visus pēdējos 57 gadus tas ir teju autoostas svētozols, un autoostas darbinieki to uzskata par savu simbolu.

Tomēr „Rail Baltica” celtniecības gaitā to pēkšņi paredzēja nocirst, kā rezultātā sabiedrība sāka protestēt.

Citi šobrīd lasa

TEKSTA TIEŠRAIDE. Krievijas iebrukums Ukrainā; okupanti runā par referendumu Hersonā 35
FOTO: Dzintaru koncertzālē vasaras sezonu atklāj ar Maestro uz skatuves un elitāru publiku 1
Mūžībā devusies aktrise un sabiedriskā darbiniece Ausma Kantāne-Ziedone
Tēmas: Rail Baltica
Skatīt visus komentārus