Rīgas dzelzceļa pasažieru stacijas tunelī iegruvuši griesti
Rīgas dzelzceļa pasažieru stacijas kafejnīcā iegruvuši griesti
Rīgas dzelzceļa pasažieru stacijas tunelī vienā no tirdzniecības telpām iebrukuši griesti, informē Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienests (VUGD).
Kā vēsta VUGD, izsaukums saņemts pulksten 14.22. Incidents noticis B tunelī virs kafejnīcas "Sala".
Pēc notikuma pie mediķiem vērsies viens cilvēks.
No ēkas evakuēti ap 100 cilvēku. Notiek telpu pārbaude.
Pašlaik drošības apsvērumu dēļ ir slēgta stacijas A un B tuneļa komercplatības daļa.
— VUGD (@ugunsdzeseji) December 2, 2021
Dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" Rīgas Centrālās stacijas būvdarbu veicējas pilnsabiedrības "BeReRix" drošības vadītājs Džoels Silva aģentūrai LETA apstiprināja, ka ceturtdien ap plkst.14 Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas ēkā tirdzniecības kioska palīgtelpās ir bojāti griesti. VUGD ir norobežojis konkrēto tuneli, lai izslēgtu jebkādus draudus pasažieriem.
Silva skaidro, ka bojājumi ir lokāli, stacija turpina darboties bez pārtraukumiem. Negadījuma vietā pašlaik strādā būvinženieri, kuri novērtē bojājuma apmērus, lai novērstu jebkādus riskus un sagatavotu veidu, kā droši novirzīt būvtehniku no iegruvuma teritorijas.
"Sākotnējais novērtējums liecina, ka iebrukums ir noticis, būvtehnikai braucot pāri apslēptai un nekur nedokumentētai ventilācijas vai līdzīgai šahtai. Ņemot vērā, ka būvdarbi rada mazāku slodzi, nekā pirms tam šajā vietā izvietotās dzelzceļa sliedes ar vilcienu kustību, negadījuma iemesli šobrīd tiek rūpīgi analizēti, lai pieņemtu lēmumu par turpmāku rīcību. "BeReRix" prioritāte šobrīd ir drošība objektā un teritorijas norobežošana," pauž Silva.
Pilnsabiedrībā "BeReRix" apvienojušies Beļģijas būvniecības uzņēmums "Besix Group", Latvijas būvnieks "Rere būve" un Itālijas būvnieks "Rizzani de Eccher" ar mērķi īstenot projekta "Rail Baltica" nozīmīgu daļu - Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa projektēšanu un pārbūvi, jaunu Eiropas platuma sliežu un dzelzceļa tilta pār Daugavu, uzbēruma un pieguļošās infrastruktūras projektēšanu un būvniecību.
Kā ziņots, "Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būtu gatava satiksmei 2026.gadā.