Palikusi bez diviem pāriem zābaku: sieviete aiznes apavus pie kurpnieka, bet rezultāts viņu šokē
Aleksandra no Dobeles devusies uz vietējo apavu darbnīcu, lai sagatavotu savus apavus aukstākiem laikapstākļiem. Taču viņa tos saņēmusi atpakaļ jau daudz sliktākā stāvoklī, vēsta TV3 raidījums “Bez Tabu”.
Kā stāsta pati Aleksandra, viņa kurpniekam aiznesusi divus apavu pārus, kam atlīmējusies zole purngalā. Par remontu samaksājusi astoņus eiro un pēc divām nedēļām devusies tiem pakaļ.
“Es ieeju iekšā, un es vienkārši apstulbu. Es apstulbu no tā, kā cilvēks var salabot apavus,” par rezultātu šokēta ir sieviete. “Viņi ir daudz sliktākā stāvoklī, nekā es viņus tur aiznesu. Goda vārds, man turpat asaras sāka birt. Es domāju, nu, bļāviens, vai tiešām meistars?”
“Ko man iesākt? Es esmu palikusi bez diviem pāriem zābaku,” sūkstas Aleksandra.
Kad “Bez Tabu” ieradies darbnīcā, lai noskaidrotu situāciju, tā bijusi slēgta. Turklāt pie durvīm nekur nav bijis redzams, kas ir uzņēmējdarbības veicējs vai tā kontakttālruņi.
Sazinoties ar kurpnieku Māri, viņš taisnojies, ka tā ir pašas sievietes problēma. “Es viņai piedāvāju, lai nes uz ekspertīzi. Tā ir mākslīgā āda. Nolobījusies plēvīte augšējā. Es neesmu restaurators. Uzreiz viņai to skaidroju.
"Ekspertīze jums pateiks, vai tā ir mana kļūda vai nav mana kļūda. Nē, cilvēks nāk, skandalējas un kliedz,” teic kurpnieks.
Kliente gan vēlētos kompensāciju, lai varētu iegādāties jaunus zābakus.
Kā norāda Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) pārstāve Santa Zarāne, par neatbilstošo pakalpojumu patērētājam jāvēršas rakstiski pie paša pakalpojuma sniedzēja un jāmēģina to atrisināt. Ja tādējādi strīdu atrisināt neizdodas, tad var vērsties PTAC.
“Jāņem vērā, ka summa ir neliela,” piebilst PTAC pārstāve. “Ir gadījumi, kad strīdus nevar atrisināt, tad patērētājs var doties uz strīdu risināšanas komisiju, bet šī komisija skata strīdus sākot no 20 eiro. Ja šoreiz patērētāja samaksātā summa ir tik neliela, tad patērētājs komisijā nevarētu vērsties.”
Savukārt apavu eksperts Ivars Burakēvičš secina: “Apavi ir no mākslīgās ādas, tātad tie ir lēti apavi. Apavi ir apskprāpēti un nekopti, kas parāda valkātāja attieksmi pret apaviem.”
Kamēr kurpnieks Māris saka, ka viņam ir visas nepieciešamās kvalifikācijas, Burakevičš piebilst, ka šobrīd kurpnieka amata veicājiem netiek noteiktas striktas prasības.
“Tagad to meistaru vērtē klients. Ja klienti nāk, tad var strādāt. Viņam nav jāizliek sertifikāts vai kas tamlīdzīgs. Pietiek ar biznesa reģistrāciju," pauž eksperts.
Vairāk skatieties augstāk pievienotajā sižetā.