foto: LETA
Reisi pasažieriem tikai ar Covid-19 sertifikātu: cik tas ir reāli?
Ilustratīvs attēls.
Sabiedrība
2021. gada 9. septembris, 11:27

Reisi pasažieriem tikai ar Covid-19 sertifikātu: cik tas ir reāli?

Jauns.lv / LETA

Sabiedriskajā transportā pasažieru skaita maksimālā ietilpība palielināta līdz 80% līdzšinējo 65% vietā, savukārt komerciālo maršrutos pārvadātājiem, kā arī valstspilsētu pārvadātājiem būs ļauts organizēt pārvadājumus, kuros uzņems pasažierus tikai ar sadarbspējīgiem Covid-19 sertifikātiem. Tomēr, vai uzņēmumi šādu iespēju izmantos, atkarīgs no tehniskajām iespējām un vēlmes, Latvijas Radio 4 sacīja Autotransporta direkcijas sabiedriskā transporta daļas vadītājs Gusts Ašmanis.

"Mēs ceram, ka pirms lēmuma pieņemšanas tik vērtēti daudzi aspekti – tehnoloģiskās iespējas, ietekme uz pakalpojuma sniegšanas laiku, pieprasījums.

Svarīgi uzsvērt, ka reģionālo autobusu maršrutu tīklā, kurus dotē valsts, iespēja ieviest īpašus reisus pasažieriem ar Covid-19 sertifikātu netiek izskatīta, jo mēs saprotam, ka tas noteikti pagarinās pakalpojuma realizācijas laiku," sacīja Ašmanis.

Viņš precizēja, ka iespēja ieviest šādus reisus attiecas tikai uz pārvadājumiem lielpilsētās, dzelzceļa pārvadājumiem un starppilsētu komercautobusu maršrutiem. Pagaidām tāds ir viens, Rīga – Daugavpils.

Tikmēr atsevišķus vagonus piesaistīt "sertificētajiem" arī var nebūt tik vienkārši. "Ir jāsaprot, ka šīs iespējas nav tik plašas. Tie ir tikai noteikti virzieni, uz kuriem tiek pārdotas biļetes ar numurētām sēdvietām. Piemēram, Rīga – Rēzekne un Rīga – Daugavpils. Tas nenozīmē, ka šie vagoni tiks ieviesti visur," sacīja Ašmanis.

Jau vēstīts ka Satiksmes ministrijā (SM) skaidroja, ka maksimālās ietilpības palielināšana saistīta ar skolnieku mācību atsākšanos klātienē no 1.septembra, kas būtiski ietekmēs pasažieru plūsmas apmērus. Savukārt, ievērojot pašreiz noteiktos ierobežojumu attiecībā uz pārvadājamo pasažieru apjomu sabiedriskajos transportlīdzekļos, SM prognozē būtisku pasažieru plūsmas pieaugumu, kas var radīt pārvadātājiem problēmas ar visu pasažieru nogādāšanu nepieciešamajā galapunktā.

Valdībā apstiprinātie grozījumi nosaka, ka sabiedriskā transporta pārvadātājs organizē iekāpšanu un izkāpšanu tā, lai pasažieru skaits transportlīdzeklī nepārsniedz 80% no tā ietilpības, vai 85% no tā ietilpības, ja nepieciešams uzņemt pasažierus pieturvietās ārpus reģionālās nozīmes maršrutu galapunktiem.

Kā skaidroja ministrijā, sākoties jaunajam mācību gadam, sagaidāms ievērojams pasažieru plūsmas pieaugums - līdz 50% autobusu satiksmē un līdz 15% vilcienu satiksmē. Tāpēc sabiedriskā transportā noteikta papildu vēdināšana - izmantojot automātiskās ventilācijas sistēmas vai atverot lūkas un logus, katrā pieturvietā atverot visas durvis pasažieru iekāpšanas pusē, kā arī, ja laikapstākļi ir piemēroti, ik pēc 30 minūtēm pieturvietās atverot durvis uz piecām minūtēm.

Lai informētu pasažierus par nepieciešamību vēdināt transportlīdzekli, pārvadātājam transportlīdzekļa salonā jāizvieto informācija par aizliegumu pašrocīgi aizvērt logus.