"Rīgas namu pārvaldnieks" parādu piedziņu jau šoruden nodos ārpakalpojumam, kas varēs piemērot komisijas maksu
foto: Lita Krone/LETA
RNP pēdējā gada laikā daudzkārt aktualizējis problēmu loku, kas saistīts ar apkures pieslēgšanu.
Sabiedrība

"Rīgas namu pārvaldnieks" parādu piedziņu jau šoruden nodos ārpakalpojumam, kas varēs piemērot komisijas maksu

Jauns.lv

Izmaiņas parādu piedziņas politikā SIA “Rīgas namu pārvaldnieks” (RNP) plāno ieviest jau šajā rudenī līdz ar jauno apkures sezonas sākumu. Līdzīgi kā tas ir daudzos lielākajos klientu apkalpošanas uzņēmumos Latvijā, arī RNP daļu parādu piedziņas nodos ārpakalpojumam. Būtiskākās izmaiņas klientiem būs saistītas ar to, ka parādu atgūšanas uzņēmums informāciju par visiem parādniekiem izvietos parādnieku reģistrā, apgrūtinot parādnieku iespējas saņemt aizdevumu – preces uz nomaksu, sadzīves kredītu, auto līzingu, hipotekāro kredītu.

"Rīgas namu pārvaldnieks" parādu piedziņu jau šoru...

Papildu tam parādu piedzinēji varēs piemērot komisiju par piedziņas procesu līdz 17 eiro apmērā. RNP aicina apmaksāt parādus līdz 20. septembrim, lai neveidotos situācijas, kad klientam jāsedz arī papildu izmaksas par piedziņas procesu.

RNP valdes loceklis Bernhards Maļinovskis: “Jautājums par to, kā nodrošināt apkuri, nezaudē aktualitāti, runājot par mājām, kurās maksāšanas disciplīna ir zemāka par 70 %, neapmaksājot arī citus pakalpojumus, tostarp ūdensapgādes, atkritumu apsaimniekošanas pakalpojumus un arī pārvaldīšanas maksu. Lai gan parādu apmaksas jomā situācija dinamiski mainās, mums ir nepilni divi simti šādu, pārsvarā nelielu ēku, ar kurām plānojam papildus saziņu, lai mazinātu parādu apjomu un nerastos aizķeršanās apkures pieslēgšanā. Jāatzīmē, ka mūsu proaktīvas rīcības rezultātā RNP klientu parāda apjoms pēc apkures sezonas ir būtiski samazinājies – uz apkures sezonas sākumu tas varētu būt 1,5 miljonu apmērā, savukārt aizvadītajā gadā uz apkures sezonas sākumu tas bija 2,6 miljonu apmērā. Pēdējā gada laikā būtiski mainīta komunikācija ar parādniekiem, atgādinot gan par rēķina apmaksas datumu, gan aktīvāk atgādinot par parādu. Ceram, ka proaktīvā komunikācija un arī parādu piedziņas procesa pilnveidošana mazinās parādu veidošanos un riskus apkures pieslēgšanai nākamgad.”

Kā jau ziņots iepriekš, RNP pēdējā gada laikā daudzkārt aktualizējis problēmu loku, kas saistīts ar apkures pieslēgšanu, vairākkārt vērsies pie Ekonomikas ministrijas un Saeimas atbildīgās komisijas, lai steidzami tiktu rasts risinājums iedzīvotāju parādiem par siltumu. Tomēr darbs pie šī jautājuma no ministrijas puses tika uzsākts novēloti. Ņemot vērā, ka šobrīd normatīvie akti izveidoti tā, ka faktiski par savstarpējiem norēķiniem atbild nevis pakalpojuma sniedzējs (siltuma ražotājs) un pakalpojuma saņēmējs (iedzīvotājs), bet starpnieks (pārvaldnieks), ir jārod situācijas risinājums ilgtermiņā. No 2616 RNP mājām ar centralizēto apkuri šīs apkures sezonas izskaņā parādu nebija tikai 45 mājām.

RNP atgādina, ka gadījumos, kad radušās finansiālas grūtības, jāvēršas Rīgas Sociālajā dienestā. Papildu informācija pieejama, zvanot pa Rīgas domes Labklājības departamenta BEZMAKSAS informatīvo tālruni 80005055, ārpus darba laika darbojas balss pastkastīte, vai darba dienās darba laikā pa Rīgas Sociālā dienesta informatīvo tālruni 67105048. Aktuālā informācija mājas lapā: www.ld.riga.lv

SIA "Rīgas namu pārvaldnieks" ir Latvijas lielākais namu apsaimniekošanas uzņēmums. Tas tika izveidots, apvienojot 15 pašvaldības namu pārvaldīšanas kapitālsabiedrības, lai nodrošinātu daudzdzīvokļu dzīvojamo māju pārvaldīšanu pēc vienotiem principiem un uzlabotu pašvaldības kā dzīvojamo māju pārvaldnieka sniegto pakalpojumu kvalitāti. Uzņēmums apsaimnieko 4000 ēkas, kurās pakalpojumus saņem ap 160 000 klientu.