"Rail Baltica" neattiecināmo izdevumu aktivitāšu ieviešanai no budžeta prasīs 1,058 miljardus eiro
foto: www.railbaltica.org
"Rail Baltica" vilciena zīmola dizaina koncepts.
Politika

"Rail Baltica" neattiecināmo izdevumu aktivitāšu ieviešanai no budžeta prasīs 1,058 miljardus eiro

Jauns.lv / LETA

Satiksmes ministrija (SM) līdz 2026. gadam dzelzceļa projekta "Rail Baltica" neattiecināmo izdevumu aktivitāšu ieviešanai no valsts budžeta paredzējusi prasīt 1,058 miljardus eiro, liecina ministriju un citu centrālo valsts iestāžu iesniegtie pieprasījumi prioritārajiem pasākumiem 2022. gadam.

"Rail Baltica" neattiecināmo izdevumu aktivitāšu i...

Tostarp 1,64 miljonus eiro SM paredz prasīt 2022. gada budžetā, 279,51 miljonu eiro - 2023. gada budžetā, 341,997 miljonus eiro 2024. gada budžetā, bet vēl 435 miljonus eiro 2025. un 2026. gadā.

Kā ziņots, SM prioritārajiem pasākumiem 2022. gadam papildus prasījusi 142,292 miljonus eiro. Tāpat 2023. gadā papildus būs nepieciešami 404,488 miljoni eiro, 2024. gadā - 474,814 miljoni eiro, bet turpmākā laika posmā līdz pasākumu pabeigšanai, ja tie ir terminēti, - 625,607 miljoni eiro, kā arī 31,585 miljoni eiro turpmāk katru gadu, ja norādītie pasākumi nav terminēti.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026. gadā.