Autotransporta direkcija veic sabiedriskā transporta autoparku apsekošanu
Tuvojoties 2021. gada 1. augustam, kad piecās maršrutu tīkla daļās – “Pierīga”, “Bauska”, “Daugavpils, Krāslava”, “Kuldīga, Saldus” un “Liepāja” – ...
Pārvadātāji ir gatavi uzsākt sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu no 1.augusta
Tuvojoties 2021. gada 1. augustam, kad piecās maršrutu tīkla daļās – "Pierīga", "Bauska", "Daugavpils, Krāslava", "Kuldīga, Saldus" un "Liepāja" – stāsies spēkā jaunais līgums, Autotransporta direkcija ir apsekojusi visu sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanas konkursā uzvarējušo pārvadātāju autoparkus. Četru nedēļu laikā intensīvi un rūpīgi pārbaudot visus 305 autobusus, Autotransporta direkcija pārliecinājās, ka viss, ko uzņēmumi, startējot konkursā, iekļāva savā piedāvājumā, tiks realizēts. Tādējādi pasažieri jau no 1. augusta varēs saņemt ērtus un mūsdienīgus sabiedriskā transporta pakalpojumus, portālu Jauns.lv informēja Autotransporta direkcija.
Jūnija otrajā pusē un jūlija sākumā Autotransporta direkcija apsekoja četru pārvadātāju autoparkus – AS “Nordeka”, AS “Liepājas autobusu parks”, SIA “Latvijas Sabiedriskais autobuss” un SIA “Daugavpils autobusu parks”, kas uzvarēja konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu piecās maršrutu tīkla daļās un kuriem līgums stāsies spēkā šā gada 1. augustā. Kopumā tika apsekoti 305 autobusi, no kuriem 61% izlaiduma gads ir 2021. gads. Savukārt 9% transportlīdzekļu ir bezizmešu. Autotransporta direkcija pārliecinājās par to, ka visi pārvadātāji izpildīs noteiktās prasības, tādējādi tie varēs uzsākt jaunā līguma izpildi.
Apsekošanas laikā tika gūts apstiprinājums tam, ka autobusi ir aprīkoti ar ventilācijas un apkures iekārtām, lai transportlīdzekļa salonā nodrošinātu gaisa temperatūru robežās no +16 0C līdz +24 0C atbilstoši sezonai; 68% autobusu ir pielāgoti personu ar ierobežotām spējām pārvadāšanai (tai skaitā pacēlājs ar kravnesību ne mazāku par 300 kg) un tajos paredzēta vieta personai ratiņkrēslā: šī vieta ir marķēta ar starptautiski atpazīstamu simbolu un tai blakus ir “Stop” poga; pasažieru sēdvietas ir numurētas, cipari ir taktili un kontrastē ar pamatni; 34% autobusu ir aprīkoti ar velosipēdu turētāju, kas paredzēts vismaz divu dažāda izmēra velosipēdu pārvadāšanai; autobusu salonā informācija par gaidāmajām pieturām tiek paziņota audio un vizuālā formātā; sēdvietas ir aprīkotas ar drošības jostu, individuālo apgaismojumu un ventilāciju; ir pieejami bezskaidras naudas norēķini un wi-fi; autobusos ir uzstādīta elektroniskā kontroles ierīce (GPS) un videonovērošana, kas fiksē biļešu tirdzniecības zonu, u.tml. Autotransporta direkcija pārbaudīja visu autobusu ietilpību, kāpņu pakāpienus, durvis, autobusos esošos rokturus, turēšanas un atbalsta margu krāsu (tai jābūt izteikti kontrastējošā krāsā); tika mērīts attālums starp sēdekļiem, kā arī burtu izmērs, kas parādās elektroniskajā maršruta zīmē autobusa priekšpusē un autobusos esošajos tablo, kas vizuāli attēlo informāciju par pieturām.
“Visi šie un vēl citi punkti tika pārbaudīti pilnīgi visos 305 autobusos. Pārliecinājāmies, ka viss, kas tika solīts, būs pieejams pasažieriem. Mēs noteikti sekosim līdzi sabiedriskā transporta pakalpojumu kvalitātei ne tikai līguma uzsākšanas brīdī, bet gan visu 10 gadu garumā, kad tas būs spēkā. Aicinām pasažierus pamēģināt izbraukt sabiedriskajā transportā un novērtēt pakalpojumu kvalitāti! Šobrīd līgums stāsies spēkā piecās daļās– “Pierīga”, “Bauska”, “Daugavpils, Krāslava”, “Kuldīga, Saldus” un “Liepāja”; nākamā gada jūlijā – četrās daļās, bet vēl septiņās skaidrībai būtu jābūt tuvāko mēnešu laikā,” uzsver Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.
Šobrīd līgums ar konkursa uzvarētājiem kopumā ir noslēgts deviņās no 16 maršrutu tīkla daļām, kas kopumā sastāda 58% no visa maršrutu tīkla. Lotē “Liepāja”, “Kuldīga, Saldus”, “Pierīga”, “Bauska” un “Daugavpils, Krāslava” līgums stāsies spēkā 2021. gada 1. augustā, bet lotē “Cēsis”, “Ogre, Aizkraukle”, “Jēkabpils, Preiļi, Līvāni” un “Limbaži, Sigulda” – 2022. gada 1. jūlijā. Šajās deviņās maršrutu tīkla daļās sabiedriskā transporta pakalpojumi tiks nodrošināti ar autobusiem, kuru vidējais vecums 10 gadu periodā būs 4,17 gadi; 39% autobusu būs aprīkoti ar velosipēdu turētājiem; 68% autobusu būs uzstādīts pacēlājs, nodrošinot transportlīdzeklī vismaz vienu vietu, kas paredzēta personai ratiņkrēslā; katru gadu ne mazāk kā 9% autobusu būs bezizmešu.