Lidostā jaunā taksometru darbības regulējuma laikā reģistrētas tikai desmit sūdzības
Kopš 2019.gada septembra, kad spēkā stājās jaunais regulējums taksometru darbībai lidostā "Rīga", saņemtas tikai desmit sūdzības, informēja lidostas pārstāve Laura Kulakova.
Jaunais regulējums noteica lidostas tiesības organizēt taksometru pakalpojumu sniedzēju piekļuvi tā dēvētajai taksometru līnijai laukumā pie lidostas termināļa, kā arī kritērijus, lai pārvadātāji tur drīkstētu sniegt pakalpojumus.
Pēc Kulakovas teiktā, kopš jaunā regulējuma spēkā stāšanās reģistrētais sūdzību skaits uzskatāms par nelielu, ņemot vērā, ka pirms tam lidosta par taksometru darbību saņēma apmēram desmit sūdzības mēnesī.
Lidostas pārstāve norādīja, ka pašlaik problēmas ar taksistiem, kuri nosaka pārmērīgus tarifus, nav biežas. Vienlaikus viņa atzina, ka līdz ar pasažieru skaita palielināšanos un aviācijas industrijas atkopšanos pēc Covid-19 krīzes pastāv varbūtība, ka šī problēma varētu atkal aktualizēties.
Kulakova informēja, ka licences iebraukšanai lidostā "Rīga" šā gada jūnijā ir tikai ierobežotam skaitam komersantu - 23 "Baltic Taxi", 17 "Red Cab" un 15 "TaksiLV" taksometriem.
Kā ziņots, 2019.gada septembrī spēkā stājās grozījumi Autopārvadājumu likumā un Ministru kabineta noteikumos par taksometra pārvadājumiem, kas nosaka, ka lidostas teritorijā pasažieru komercpārvadājumus ar taksometru var veikt tikai tie pārvadātāji vai uz līguma pamata izveidotas pārvadātāju apvienības, kas nodrošinās likumā noteiktās prasības un kuriem ir izsniegtas licences kartītes ar speciālu atzīmi.
Valsts kontrole pagājušā gada oktobrī publicētā revīzijā norādīja, ka pirms grozījumu stāšanās spēkā lidostā pastāvēja "taksometru kari", kas izraisīja negodīgas konkurences apstākļus taksometriem pie lidostas un lika klientiem par taksometriem bieži vien pārmaksāt.
Revīzijā pausts, ka šai situācijai bija vairāk nekā desmit gadus sena vēsture, tādēļ veiktas normatīvu korekcijas, nosakot lidostas tiesības organizēt taksometru pakalpojumu sniedzēju piekļuvi taksometru līnijai un kritērijus, kādiem jāatbilst pārvadātājiem.
Vienlaikus lidostai tika uzdots rast risinājumu, lai pasažieru pārvadājumu satiksmes organizācijā lidostas priekšlaukumā iekļautu visus taksometru pakalpojumu sniedzējus.
Otrs Valsts kontroles ieteikums jau ir īstenots. Tas paredzēja iekļaut lidostas mājaslapā detalizētu informāciju par pārvadātājiem, kas ir tiesīgi sniegt pakalpojumus lidostas taksometru līnijā, un to piemērotajiem tarifiem.
Kā ziņots, Covid-19 dēļ lidostā "Rīga" piecos mēnešos kopumā šogad apkalpoti tikai apmēram 248 000 pasažieru, kas ir par 80% mazāk nekā pirms gada attiecīgajā periodā.