foto: No personīgā arhīva
"Kad beidzu darbu pārtikas veikalā, es raudāju," - friziere Karina laimīga atgriezties savā profesijā
Karina atgriezusies savā profesijā.
Sabiedrība
2021. gada 1. marts, 19:04

"Kad beidzu darbu pārtikas veikalā, es raudāju," - friziere Karina laimīga atgriezties savā profesijā

Jauns.lv

Tā kā Covid-19 pandēmijas laikā skaistumkopšanas jomas speciālistiem bija aizliegts strādāt, friziere Karina Mošenkova februāri pavadīja, strādājot pārtikas veikalā "Elvi". Pirmdien viņa atgriezās pie savas pamatnodarbošanās un bija laimīga, ka varēja frizēt cilvēkus.

"Man šodien ir gājis brīnišķīgi. Visi laimīgi - gan es, gan klienti," viņa sarunā ar portālu Jauns.lv teica un priecājās, ka šorīt nevajadzēja celties jau pulksten 4, kā tas bija jādara, lai nokļūtu darbā pārtikas veikalā.

Karina pauda gandarījumu, ka varēja šorīt pamosties kopā ar dēlu un sagatavot viņu bērnudārza gaitām, īstenojot savu mammas lomu jau no rīta.

Jāraud pēc aiziešanas no pārtikas veikala

Vienlaikus viņa atzīst, ka pārtikas veikalā iegūta laba prakse un pieredze. "Piektdienā, kad pabeidzu darbu, es mājās vienkārši raudāju," viņa smejoties sacīja un paskaidroja, ka skumusi, jo šajā darbā bija iepazinusi jaukus cilvēkus un pieradusi pie viņiem.

Atvadas no kolēģiem bijušas sirsnīgas, kaut arī kopā bija nostrādāts tikai mēnesis. Kāda kolēģe pat uzdāvināja pašas adītas zeķītes. "Man tas likās ļoti mīļi - tāda atvadīšanās. " Savukārt Karina kolēģus pārsteigusi ar skaistu torti.

foto: No personīgā arhīva

Pieredze ārpus rāmjiem

"Tā bija fantastiska iespēja būt ārpus rāmjiem," Karina secināja un pauda gandarījumu, ka mēneša laikā izdevies arī palīdzēt veikala kolektīvam, piemēram, atrodot meistaru, kurš nomainītu saplīsušās flīzes.

Strādājot veikalā, iepazīti jauki cilvēki, iegūtas jaunas atziņas par cilvēku rīcību, kā arī iepazīti dažādas sabiedrības daļas, tostarp nācies aizdomāties par nelaimīgiem ļaudīm un zagļiem.

Savā ziņā darbs veikalā salīdzināms ar psihologa darbu, jo tirdzniecības vietas darbiniekiem jāpazīst apmeklētāji un jāspēj prognozēt, kur varētu būt zagšanas un krāpniecības gadījumi.

Atpakaļ savā vietā

"Atnākot šodien uz darbu, sapratu, ka tā ir mana vieta un es jūtos ļoti labi tajā - savā telpā un ar saviem klientiem. Es kolēģei teicu, ka man ir tāda sajūta, ka nekas nav bijis un mans piedzīvotais pārtikas veikalā bija sapnis," friziere atzina.

foto: No personīgā arhīva

Iepriekš Karina daudz gatavojās, lai varētu strādāt, ievērojot visus epidemioloģiskos noteikumus. Pirmajā darba dienā viņu apmeklējuši arī pašvaldības policisti.

Vai drīz jau atpakaļ uz pārtikas veikalu?

Runājot par nākotni, Karina atklāj, ka "Elvi" darbinieki jau izteikušies, ka gaida viņu atpakaļ pārtikas veikalā jau pēc divām nedēļām, jo patlaban tiek runāts par Covid-19 trešo vilni. Savukārt pati Karina ir gatava uz visu.

foto: No personīgā arhīva
Karina vēl laikā, kad strādāja veikalā.

Viņa pati cenšas saglabāt pozitīvu attieksmi un aicina arī citus cilvēkus uz notiekošo skatīties no labās puses. Ja būs vajadzība, viņa ir gatava vēlreiz atgriezties darbā pārtikas veikalā! Tur viņu gaida labi kolēģi un veikala vadītājs.

Var sākt strādāt atsevišķi skaistumkopšanas pakalpojumu sniedzēji

Skaistumkopšanas meistari lēnām atsāk darbu

No šodienas, saskaņā ar valdības lēmumu, atļauts sniegt manikīra, pedikīra, podologa un friziera pakalpojumus.

gallery icon

Jauns.lv jau ziņoja, ka no 1.marta klātienē varēs saņemt friziera, manikīra, pedikīra un podologa pakalpojumus. Pēc Ekonomikas ministrijas priekšlikuma noteikumi "Epidemioloģiskās drošības pasākumi Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai" papildināti ar prasībām skaistumkopšanas pakalpojumu sniedzējiem, nosakot specifiskas prasības, ko nepieciešams ievērot un nodrošināt, lai sniegtu drošus skaistumkopšanas pakalpojumus.

Skaistumkopšanas pakalpojumus varēs sniegt, ievērojot stingras epidemioloģiskās drošības prasības. Tostarp pakalpojuma sniedzējam būs pienākums par savu darbību paziņot Veselības inspekcijai. Pirms pakalpojuma sniegšanas būs jāveic pakalpojuma saņēmēja bezkontakta temperatūras mērīšana, un akūtu respiratorisko simptomu gadījumā pakalpojumu sniedzējam būs pienākums atteikt pakalpojumu sniegšanu.

Pakalpojumu varēs sniegt, izmantojot vienreizējās lietošanas cimdus un FFP-2 vai FFP-3 respiratoru bez vārsta. Pakalpojuma saņēmējs, kurš nelieto mutes un deguna aizsegu vai lieto to neatbilstošā veidā, neaizsedzot degunu un muti, netiks ielaists iekštelpās. No noteikumiem arī izriet, ka pakalpojumu saņēmējam nevarēs piedāvāt dzērienus, uzkodas un lasāmvielu.