Zigmars Liepiņš pastāsta, kādi cilvēki pārsvarā iet uz baletu un operu
Baletu daudz apmeklē krievu tautības cilvēki un jaunieši, kas apgūst horeogrāfiju, savukārt operu auditorija ir ļoti atkarīga no repertuāra, vērtējot Latvijas Nacionālās operas un baleta (LNOB) auditoriju, intervijā sacīja LNOB valdes priekšsēdētājs Zigmars Liepiņš.
"Mums ir divas auditorijas – tie, kuri apmeklē baletu, ne vienmēr ir operu apmeklētāji, un otrādi. Piemēram, baletu apmeklē bērni un jaunieši, kuri mācās horeogrāfiju, ļoti daudz apmeklē krievu tautības cilvēki, jo Krievijā baletam ir ļoti dziļas saknes.. Operas auditorija savukārt ir ļoti atkarīga no repertuāra," sacīja Liepiņš.
Viņš norādīja, ka arī Latvijā ir pārmantota krievu baleta tradīcija, kas ir ļoti stipra skola, ar stiprām tradīcijām.
Operu apmeklētājus LOB vadītājs iedalīja tradicionālās operas piekritējos un jaunā atbalstītājos, kas tradicionālos uzvedumus uzskata par vecmodīgiem. "Tradicionālisti", kas var būt gan gados jauni, gan veci skatītāji, ir šausmās par režijas brīnumiem, atzina Liepiņš, paužot, ka LNOB tādi faktiski ir 50% skatītāju.
"Opera jau vispār ir dīvaina māksla – parasti tas ir darbs, kurš ir uzrakstīts pirms 100, 200 vai pat 300 gadiem, un tad parādās režisors, kurš šo darbu cenšas tulkot, pārliekot vai nu mūsdienās, vai skatoties uz to pilnīgi citādā rakursā. Kādreiz tas izdodas, kādreiz ne pārāk. Ir cilvēki, kuri uzskata, ja reiz tā ir uzrakstīts, tad "Rigoleto" ir jābūt ar kupri un jādzīvo konkrētā gadsimtā. Ja viņi ierauga, ka šī opera risinās lidostā vai kaut kur citur, tas viņiem nepatīk. Ir cilvēki ar pilnīgi pretēju viedokli, kuri tradicionālus uzvedumus uzskata par vecmodīgiem un nekur nederīgiem. Savukārt šo divu dzirnakmeņu vidū atrodamies mēs, un tādēļ arī ar vienu roku tiek dots vieniem, ar otru – otriem. Mēs neesam tik liels teātris, lai mēs varētu nospraust paši savu līniju un tad pa to durt uz priekšu. Tas nav iespējams," teica Liepiņš.