Strauji pieaudzis sūdzību skaits par internetveikalu, kurā preces pārdod krietni lētāk nekā citviet
foto: unsplash.com
Sabiedrība

Strauji pieaudzis sūdzību skaits par internetveikalu, kurā preces pārdod krietni lētāk nekā citviet

Jauns.lv / LETA

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) brīdina par SIA "Kasija" un SIA "Multi-Services" darbībām internetveikalā www.proffit.lv, informē PTAC Patērētāju atbalsta, sabiedrības informēšanas un komunikāciju daļas vadītāja Sanita Gertmane.

Strauji pieaudzis sūdzību skaits par internetveika...

Viņa atzīmēja, ka PTAC aicina patērētājus rūpīgi izvērtēt nepieciešamību iegādāties preces no internetveikala "proffit.lv", jo pēdējo mēnešu laikā PTAC ir vērsies liels skaits patērētāju ar lūgumu pēc palīdzības situācijās, kad internetveikals nepiegādā preces un ilgstoši neatmaksā par tām samaksāto naudu.

Kopumā PTAC ir saņemti 199 iesniegumi un 363 konsultāciju pieprasījumi par kompānijas "Kasija" darbībām, kā arī saņemti 30 iesniegumi un sniegtas 20 konsultācijas patērētājiem par "Multi-Services" darbībām. Vienlaikus PTAC atzīmēja, ka "Multi-Services" strādā tikai ar juridiskās personām un sadarbības partneriem, tomēr no saņemtajām sūdzībām secināms, ka "Multi-Services" apkalpo arī privātpersonas.

Ņemot vērā, ka "Multi-Services" darbojas arī internetveikalā "maksimum.lv", PTAC aicina patērētājus rūpīgi izvērtēt nepieciešamību iegādāties preces šajā internetveikalā.

Pēc PTAC vēstītā, sākotnēji pasūtītā prece netiek piegādāta mājaslapā solītajā termiņā. Tikai pēc saziņas ar komersantu patērētājs uzzina, ka piegāde kavēsies dažādu iemeslu dēļ, piemēram, piegādātāja problēmu dēļ, prece joprojām atrodas "transfērā" vai arī tā kavējas uz robežas. Savukārt, kad pēc vairākkārtīgiem piegādes termiņa pagarinājumiem patērētājs vēlas atgūt par preci samaksāto naudu, no tirgotāju puses tiek solīts atmaksāt naudu konkrētā laikā, bet termiņi tiek vairākkārtīgi pagarināti. Tikai pēc patērētāja vēršanās PTAC, komersants vairākos gadījumos ir veicis atmaksu par nepiegādāto preci. 

Tāpat PTAC atzīmēja, ka, pēc patērētāju pieredzes, šo veikalu patērētāji izvēlējušies, jo preču cenas, salīdzinot ar citiem internetveikaliem, bijušas krietni lētākas.

Pēc Gertmanes sacītā, patlaban PTAC turpina saziņu ar "Kasija", lai izvērtētu konkrēto situāciju un nepieciešamības gadījumā veiktu uzraudzības darbības.

Lai pasargātu patērētājus no vēlmes par izdevīgākām cenām iegādāties preces no internetveikala "proffit.lv", pēc PTAC aicinājuma "kurpirkt.lv", "gudriem.lv" un "salidzini.lv" ir izslēguši šo internetveikalu no salīdzināšanas portāliem. 

Tāpat PTAC aicina pirms preču iegādes jebkurā internetveikalā, uzzināt citu patērētāju pieredzi dažādos atsauksmju portālos, kā arī pārliecināties, vai konkrētais komersants nav ievietots PTAC "Melnajā sarakstā" vai "Aizdomīgo vietņu sarakstā".

PTAC arī atgādināja, ka zemākā cena ne vienmēr nozīmē izdevīgāko pirkumu.

"Firmas.lv" informācija liecina, ka "Kasija" pērn strādāja ar 15 861 eiro apgrozījumu un peļņu 3286 eiro apmērā. Uzņēmums reģistrēts 1997.gada maijā, un tā pamatkapitāls ir 2845 eiro. Kompānijas vienīgais īpašnieks ir Romāns Kokins.

Savukārt "Multi-Services" pērn strādāja ar 469 eiro zaudējumiem, bet ieņēmumus no pamatdarbības neguva. Uzņēmums reģistrēts 2014.gada decembrī, un tā pamatkapitāls ir 2888 eiro. Uzņēmuma vienīgais īpašnieks ir Andrejs Matjuņins.