Zināms, kuras partijas visvairāk tērējušās Rīgas domes vēlēšanu kampaņā
Rīgas domes ārkārtas vēlēšanu oficiālajā aģitācijas periodā līdz šim partijas deklarējušas 1 272 550 eiro lielas saistības, bet visvairāk iztērējušas partijas "KPV LV", "Gods kalpot Rīgai" (GKR) un Jaunā konservatīvā partija (JKP), paziņoja Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā (KNAB).
"KPV LV" līdz 24.augustam deklarējusi 166 256 eiro lielas finanšu saistības, GKR - 163 419 eiro, bet JKP - 157 452 eiro saistības.
Tālāk seko partiju apvienība "Attīstībai/Par!/Progresīvie" ar 135 789 eiro lielām priekšvēlēšanu saistībām, "Jaunā Vienotība" - 130 904 eiro, apvienība "Visu Latvijai"-"Tēvzemei un brīvībai"/LNNK/Latvijas Reģionu Apvienība - 118 766 eiro, un Zaļo un Zemnieku savienība ar 113 970 eiro lielām saistībām.
Latvijas Krievu savienība deklarējusi 113 212 eiro priekšvēlēšanu tēriņu finanšu saistības, "Saskaņa" - 111 125 eiro, "Alternative" - 59 044 eiro, bet Centra partija - 2613 eiro saistības.
Četras sīkpartijas oficiāli aģitācijai nav iztērējušas ne centa.
KNAB informācija liecina, ka partijas atkarībā no savas individuālās pieejas lielākās summas tērējušas sevis popularizēšanai vides reklāmās un radio.
Partijas un partiju apvienības, kas iesniegušas deputātu kandidātu sarakstu, priekšvēlēšanu izdevumos oficiālajā aģitācijas periodā var tērēt līdz 171 706 eiro.
Savukārt ar partijām nesaistīta persona priekšvēlēšanu aģitācijai drīkst iztērēt līdzekļus, kas nepārsniedz 6450 eiro.
Atsevišķas partijas bija sākušas reklamēšanos Rīgas domes vēlēšanām vēl pirms bija stājies spēkā oficiālais aģitācijas periods. Līdz aģitācijas periodam likums partijām nekādus aģitācijas ierobežojumus neparedz. Izmaksas, kas partijai radušās saistībā ar līdz šim izvietoto politisko reklāmu, būs jāatspoguļo attiecīgās partijas gada pārskatā par 2020.gadu.
Saeima par Rīgas domes atlaišanu lēma šī gada sākumā, savukārt Rīgas domes ārkārtas vēlēšanas notiks sestdien, 29.augustā.
Laika periodā no vēlēšanu izsludināšanas dienas līdz vēlēšanu dienai partijām ir noteikti ierobežojumi un aizliegumi priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanai un izplatīšanai.
Vēlēšanu dienā, kā arī 30 dienas pirms vēlēšanu dienas priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošana elektroniskā plašsaziņas līdzekļa televīzijas programmās un raidījumos ir aizliegta.
Vēlēšanu dienā, kā arī dienu pirms vēlēšanu dienas priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošana elektroniskā plašsaziņas līdzekļa radio programmās un raidījumos, publiskās lietošanas ārtelpās un iekštelpās, preses izdevumos un valsts un atvasinātu publisku personu institūcijās un kapitālsabiedrībās, kā arī internetā ir aizliegta.
Administratīvo resursu izlietošana vēlēšanām ir aizliegta.