VID ēka Talejas ielā neapmierina ne klientus, ne ierēdņus. Klientu zonu pārbūvēs
foto: Juris Rozenbergs
VID ēkā klientiem pie apkalpošanas letēm jāstāv kājās, un tas nozīmē, ka ir apgrūtinoša cilvēku ar invaliditāti apkalpošana.
Sabiedrība

VID ēka Talejas ielā neapmierina ne klientus, ne ierēdņus. Klientu zonu pārbūvēs

Kas Jauns Avīze

Sešus gadus pēc vairākus desmitus miljonu eiro vērtās jaunās Valsts ieņēmumu dienesta (VID) ēkas atklāšanas Talejas ielā „Valsts nekustamie īpašumi” izsludinājuši iepirkumu konkursu par ēkas klientu apkalpošanas centra interjera un norāžu dizaina projekta izstrādi. Izrādās, ka šo gadu laikā atklājies, ka klientu zona ir gana neērta. Tā nav piemērota cilvēkiem ar invaliditāti, klientiem pie augstajām letēm jāstāv kājās, nav kur apsēsties un tā tālāk.

VID ēka Talejas ielā neapmierina ne klientus, ne i...
VID ēkā klientiem pie apkalpošanas letēm jāstāv kājās, un tas nozīmē, ka ir apgrūtinoša cilvēku ar īpašām vajadzībām apkalpošana.

VID ēka Talejas ielā neapmierina ne klientus, ne ierēdņus

Sešus gadus pēc vairākus desmitus miljonus eiro vērtās jaunās Valsts ieņēmumu dienesta (VID) ēkas atklāšanas Talejes ielā „Valsts nekustamie īpašumi” ...

Pirms diviem gadiem VNĪ ieņēmumu dienestu ēku, kuras būvniecībai tika ņemts 57 miljonu eiro liels kredīts, par 21,5 miljoniem eiro atpirka no Krievijas miljardiera Viktora Vekselberga. Šo gadu laikā izrādījās, ka klientiem apkalpošanas zonā ir jāsastopas ar virkni neērtību. Tādēļ nolemts to pārbūvēt. Cik tas izmaksās, vēl nav zināms. Tas būs skaidrs tikai pēc konkursa noslēguma un projekta izstrādes. VNĪ valdes loceklis Andris Vārna Jauns.lv pastāstīja:

„VNĪ kā Talejas ielā 1 ēkas pārvaldītājs ēkas lietotāja VID uzdevumā rīko iepirkumu konkursu „Valsts ieņēmumu dienesta Klientu apkalpošanas centra interjera un norāžu dizaina projekta izstrāde”. Talejas ielā 1 atrodas Valsts vienotais klientu apkalpošanas centrs, un līdz ar to telpas pēc veiktajām izmaiņām kļūs funkcionāli ērtākas ne tikai VID, bet arī Valsts sociālās apdrošināšanas, Valsts darba inspekcijas un VNĪ klientiem.

Ir paredzēta Klientu apkalpošanas centra zonējuma maiņa, nodalot klientu apkalpošanas, uzgaidīšanas un darba (piemēram, darba ar datoru) zonas. Visām valsts iestādēm ir jāievēro un pakāpeniski jāievieš 2018. gadā izstrādātās vadlīnijas par Vides pieejamību publiskajām būvēm un telpām un publiskajai ārtelpai. Neskatoties uz to, ka lielākā daļa šo prasību jau darbojas, tieši klientu apkalpošanas zonā ir novēroti vairāki aspekti, kurus uzlabojot vēl paaugstinātos apkalpošanas kvalitāte. Piemēram, šobrīd zāle ir izveidota tā, ka apmeklētājiem ir jāstāv kājās un vecāka gada gājuma cilvēkiem un cilvēkiem ar īpašām vajadzībām tas nav viegli.

Projekts paredz klientu apkalpošanas darba galdu nomaiņu, lai nākotnē apmeklētājus varētu apkalpot arī sēdus, kā arī pielāgot klientu apkalpošanas iespējas cilvēkiem ar kustību un dzirdes traucējumiem. Lielāko daļu valsts iestāžu piedāvāto pakalpojumu iespējams saņemt elektroniski, tāpēc klientu un darbinieku ērtībai paredzēts pārveidot piekļuvi EDS (elektroniskās deklarēšanas sistēmas) pašapkalpošanās kioskiem, lai, ievērojot drošības prasības, vairotu klientu individuālās digitālās prasmes un viņi paši pārliecināti varētu darboties e-vidē.
 
Tāpat sekmīgai un drošai apmeklētāju plūsmas vadībai ēkas projektā paredzēta arī labāka un vieglāk pārredzama norāžu sistēmas izveide visām iestādēm, kuras apkalpo iedzīvotājus. Patlaban Talejas ielā 1 atrodas arī VNĪ darba telpas, un tuvākajā nākotnē ēkā tiks izvietota arī Specializētā nodokļu un muitas lietu prokuratūra. Iepirkuma projekta izmaksas būs zināmas pēc konkursa noslēguma, pretendentu pieteikumu iesniegšanas termiņš – 24. augusts”.

Līdz ar to ēkas klientu zona, kurā tagad darbojas arī Valsts vienotais klientu apkalpošanas centrs, gan pirmajā, gan otrajā stāvā tiks mainīts arhitektoniskais risinājums, mainītas mēbeles un grīdas segums, pārstrādāta apgaismojuma un televizoru (informācijas tablo) izvietojuma shēma.

VID pārstāve Kristīne Augstkalne-Jaunbērziņa Jauns.lv teica, ka VID ēkā ievākusies tādā, „kāda tā bija”, un laika gaitā atklājušās vairākas, pat kuriozas nepilnības: „Piemēram, klienti mums sūdzējās, kāpēc pie apkalpošanas letēm, kur var apkalpot tikai stāvus, novietoti krēsli, jo sēdēt taču nevar. Bet mēs tos krēslu novietojām tāpēc, lai cilvēkiem būtu vismaz kur somas nolikt. Tāpat šī apkalpošanas zona nav piemērota cilvēkiem ar invaliditāti vajadzībām. Nav pārskatāmas arī numuru (informācijas) norādes pie apkalpošanas galdiem. Lai atrastu īsto, cilvēkam nākas skraidīt pa visu zāli. Savukārt cilvēkiem ar dzirdes traucējumiem jāizveido īpašas vietas, kurās var darboties tā saucamās „skaņas cilpas””.