foto: LETA
Rīgā nākotnē plānots veidot divas autotransporta tehniskās apskates stacijas
Sabiedrība
2020. gada 16. augusts, 11:30

Rīgā nākotnē plānots veidot divas autotransporta tehniskās apskates stacijas

Jauns.lv / LETA

Rīgā, pēc autotransporta tehniskās apskates pakalpojumu nodošanas privātajiem komersantiem, plānotas divas vieglo automašīnu tehniskās apskates stacijas, pavēstīja Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pārstāve Ieva Bērziņa.

play icon
Klausīties ziņas
info about playing item

Vienlaikus vieglo automašīnu tehniskās apskates stacijas plānots izveidot arī Smiltenē un Līvānos.

Šonedēļ valdība uzklausīja informatīvo ziņojumu par tehniskās apskates pakalpojuma attīstību 2021.-2030.gadam.

Tajā teikts, ka, nosacīti pieņemot, ka visas stacijas strādās astoņas stundas dienā tikai darbdienās, Latvijā būtu nepieciešamas 116 nosacītas tipveida divu posteņu tehniskās apskates līnijas transportlīdzekļiem ar pilnu masu līdz 3500 kilogrami, tostarp Rīgā nepieciešamas 49 līnijas, Liepājā, Daugavpilī un Jelgavā nepieciešamas piecas līdz sešas līnijas, vēl 10 reģionos nepieciešamas trīs līdz četras līnijas, bet 16 reģionos - viena līdz divas līnijas.

Tādējādi secināts, ka katrā reģionā pakalpojumu pilnībā var nodrošināt viena apskašu stacija, izņemot Rīgu, kur nepieciešamas divas tehniskās apskates stacijas. Šobrīd Rīgas tehniskās apskates stacijā ir 12 līnijas.

Papildus esošajam tehniskās apskates staciju skaitam tiktu izveidotas stacijas Smiltenē, Līvānos un papildus viena Rīgā, tādējādi kopā Latvijā būtu 31 tehniskās apskates stacija ar 116 līnijām vieglajiem transportlīdzekļiem. Līdz ar to, salīdzinot ar esošo nosacīto līniju skaitu - 88, tehniskās apskates nosacīto līniju skaits palielināsies par aptuveni 30%.

Savukārt kravas transporta tehniskā apskate šobrīd tiek nodrošināta 14 tehniskās apskates stacijās. Sākotnēji bija paredzēta arī kravas tehniskās apskates staciju skaita palielināšana par trīs stacijām, taču ārējais audits norādījis, ka jau pie esošā staciju skaita vidējā realizētā kapacitāte ir tikai 45% no maksimālās, un jebkurai liekai kapacitātei būs negatīva ietekme uz pakalpojuma cenām.

Tēmas