foto: Latvijas pasts/publicitātes foto
Satiksmes ministrs Linkaits izvairās no atbildības par “Latvijas Pastu”
Sabiedrība
2020. gada 4. jūnijs, 11:11

Satiksmes ministrs Linkaits izvairās no atbildības par “Latvijas Pastu”

Jauns.lv

Laikā, kad pieaug aizvien lielāka iedzīvotāju neapmierinātība ar pasta pakalpojumiem, satiksmes ministrs Tālis Linkaits (Jaunā konservatīvā partija) izvairās atbildēt uz jautājumiem par valsts akciju sabiedrības “Latvijas Pasts” tarifiem un politiku. Ja, iespējams, pilsētnieki to nav būtiski sajutuši, tad lauku iedzīvotāju dzīves kvalitāti “Latvijas pasts” gadu no gada būtiski pasliktina.

Pēdējās desmitgades laikā ir slēgtas aptuveni 200 pasta nodaļas visā valstī. Ja pilsētnieki var aiziet uz pasta nodaļu pāris kvartālus tālāk, tad lauku pagastos vienīgās pasta nodaļas slēgšana ir īsta traģēdija, jo ne visi var izbrīvēt tās pāris stundas  darba dienas vidū, kad pastnieks sniedz pakalpojumus, piemēram, pagasta pārvaldes ēkā.

Pirms dažiem mēnešiem teju divkārt pieauga maksa par vēstules nosūtīšanu Latvijas teritorijā. Ar apskaužamu regularitāti iedzīvotāji tiek kacināti arī ar to, ka pieaugs preses un pensijas piegādes cena. Īsi sakot, ir saprotama iedzīvotāju neapmierinātība ar pasta pakalpojumiem.

Jauns.lv Satiksmes ministrijai un satiksmes ministram uzdeva vairākus jautājumus:

  • kā plānots nesadārdzināt un nesamazināt (piegādes laiku sūtījumiem nodrošināt no rīta) “Latvijas Pasta” pakalpojumus cilvēkam, kas sūtījumus (presi, pensijas, vēstules) saņem mājās;
  • vai ir iespējams panākt, ka nākotnē “Latvijas Pasta” tarifi varētu samazināties;
  • jau vairākus gadus tiek samazināts pasta nodaļu skaits un darba laiks, sevišķi pagastos. Vai tas turpināsies arī nākotnē, vai tas vēl vairāk neattālinās pasta pakalpojumus no vienkāršajiem cilvēkiem?

Ministrijas Sabiedrisko attiecību daļā norādīja, ka uz šiem jautājumiem atbildēs “Latvijas Pasta” vadība (ko tā arī izdarīja). 

Tāpat Jauns.lv vēlējās uzzināt, kā satiksmes ministrs veic premjera Krišjāņa Kariņa (“Jaunā Vienotība”) uzdevumu - izstrādāt ilgtspējīgu modeli, kā risināt piegāžu problēmas, respektīvi, lai “Latvijas Pasta” pakalpojumu izmaksas padarītu faktiski, nevis mākslīgi lētākas, lai drukātās preses abonēšana cilvēkiem būtu “pa kabatai”.

Ministru prezidenta preses sekretārs Sandris Sabajevs Jauns.lv norādīja: “Ministru prezidents sagaida izsvērtus risinājumus no satiksmes ministra, kura atbildībā ir pasta pakalpojumu nozare, lai “Latvijas Pasta” pakalpojumu tarifi būtu samērīgi un pakalpojumi būtu pieejami visiem Latvijas iedzīvotājiem un drukātajiem masu informācijas līdzekļiem”.

Savukārt satiksmes ministra padomniece Ilze Salna Jauns.lv teica, ka šo problēmu premjers uzdevis risināt ne tikai satiksmes, bet arī kultūras ministram, kura atbildības joma ir mediju politika. Un šis jautājums, pirmām kārtām, ir Kultūras ministrijas atbildībā.