“Latvijas pasts” nespēj pateikt, cik ilgi pašlaik sūtījums ceļo no un uz Latviju
foto: Evija Trifanova/LETA
Pasta sūtījumi uz/no ārzemēm šajā pandēmijas laikā var kavēties ne tikai nedēļas, bet pat pāris mēnešus.
Sabiedrība

“Latvijas pasts” nespēj pateikt, cik ilgi pašlaik sūtījums ceļo no un uz Latviju

Elmārs Barkāns

Jauns.lv

Šajā pandēmijas/karantīnas laikā vēstuļu/paku/bandroļu sūtījumi no Latvijas uz ārzemēm saprotamu iemeslu dēļ aizkavējas. Ir adresāti, kas no ārzemēm sūtījumu nav saņēmuši pat divus mēnešus un ilgāk pēc tā izsūtīšanas. Jauns.lv “Latvijas pastā” interesējās, cik tad ilgi pašlaik ceļo vēstule, piemēram, no Portugāles līdz Rīgai.

“Latvijas pasts” nespēj pateikt, cik ilgi pašlaik ...

“Latvijas pasta” vecākā sabiedrisko attiecību projektu vadītāja Vineta Danielsone Jauns.lv skaidroja:

“Šīs ārkārtējās situācijas laikā pasta nozare saskārusies ar pavisam nebijušu stāvokli, kad nākas rast arī pavisam jaunus risinājumus. Tāpat kā Latvija, arī citas valstis ir noteikušas būtiskus pārvietošanās ierobežojumus, kā rezultātā atcelti starptautiskie pasažieru aviopārvadājumi, ar kuriem lielākajā daļā pasaules valstu piegādā pasta sūtījumus.
 
“Latvijas pasts” patlaban ir atradis alternatīvus risinājumus pārrobežu sūtījumu piegādei, un sūtījumu piegāde adresātiem ārvalstīs tiek nodrošināta, taču vienlaikus jārēķinās, ka šīs piegādes notiek ar kavējumiem. Diemžēl konkrētus termiņus šobrīd nevaram minēt.

Lai precīzi varētu atbildēt par konkrēta sūtījuma atrašanās vietu, nepieciešams precizēt tā (sūtījuma) numuru. Neskaidrību gadījumos aicinām sazināties ar “Latvijas pasta” Klientu centru, zvanot pa tālruni 67008001 vai 27008001, kā arī rakstot e-pasta vēstuli uz adresi: info@pasts.lv”.

Uz jautājumu, kā var noskaidrot, kur pašreiz atrodas konkrētais sūtījums, Danielsone atbild:

“Izsekot sūtījuma ceļu iespējams tikai izsekojamiem un ierakstītiem sūtījumiem – tādiem, kam piešķirts unikāls 13 zīmju kods, kas sastāv no diviem burtiem sākumā, kam seko deviņi cipari un divi burti beigās (piemēram, AB123456789CD). 

Sūtījuma sekošana ļauj klientam operatīvi saņemt informāciju par tā atrašanās vietu un statusu. Iekšzemes pasta sūtījumu ceļam klients var izsekot no sūtītāja līdz adresātam, savukārt pārrobežu pasta sūtījumus iespējams izsekot atkarībā no saņēmējvalsts publiskotās informācijas, un informāciju ar sūtījuma atrašanās vietu publisko vismaz 70 valstis. 

“Latvijas pasta” sūtījumu izsekošanas sistēma klientam ļauj izsekot visus iekšzemes un pārrobežu reģistrētos un ierakstītos pasta sūtījumus. Detalizēta informācija par konkrētā sūtījuma izsūtīšanas laiku, vietu un tālāko ceļu pieejama “Latvijas pasta” mājaslapas sadaļā “Meklēt sūtījumu”: www.pasts.lv/lv/kategorija/sutijumu_sekosana”.