"airBaltic" vēl gadu lidos ar "Boeing" lidmašīnām
foto: LETA
Īpaši apdrukātā "Boeing 737" lidmašīna lidostā "Rīga". "airBaltic" plāno līdz nākamā gada beigām pārtraukt izmantot "Boeing 737" lidmašīnas.
Sabiedrība

"airBaltic" vēl gadu lidos ar "Boeing" lidmašīnām

Jauns.lv / LETA

Latvijas nacionālā aviokompānija "airBaltic" līdz 2020.gada beigām plāno pārtraukt izmantot "Boeing 737" lidmašīnas, pastāstīja lidsabiedrības Korporatīvās komunikācijas nodaļā.

"airBaltic" vēl gadu lidos ar "Boeing" lidmašīnām...

Kompānijā minēja, ka "airBaltic" turpina flotes modernizācijas procesu, lai pārietu uz "Airbus A220-300" floti līdz 2023.gadam. "Līdz šā gada beigām "airBaltic" samazinās "Boeing 737" lidmašīnu skaitu flotē, un pašlaik plānots, ka visas "Boeing 737" lidmašīnas "airBaltic" flotē pārtrauks izmanot līdz 2020.gada beigām," pauda kompānijā.

Atbilstoši "airBaltic" flotes modernizācijas plānam, septembra otrajā pusē lidsabiedrība saņēma divdesmito "Airbus A220-300" lidmašīnu, bet līdz gada beigām "airBaltic" saņems vēl divas "Airbus A220-300" lidmašīnas.

"airBaltic" Korporatīvās komunikācijas nodaļā arī norādīja, ka lidsabiedrība veikusi iepriekš paredzētas "Airbus A220-300" dzinēju maiņas. "Airbus A220-300" lidmašīnu ieviešanas plāns paredzēja papildu uzmanību un uzlabojumus sākotnējā lidmašīnu izmantošanas periodā. Lidsabiedrībā uzsvēra, ka tā cieši sadarbojas ar dzinēju ražotāju "Pratt&Whitney", kā arī ar lidmašīnu ražotāju "Airbus".

Līdz šim "airBaltic" ar "Airbus A220-300" lidmašīnām ir pārvadājusi vairāk nekā četrus miljonus pasažieru. Šobrīd katrs otrais lidsabiedrības pasažieris lido ar "Airbus A220-300". Kopumā "airBaltic" ar "Airbus A220-300" lidmašīnām veikusi vairāk nekā 40 000 lidojumu un nolidojusi vairāk nekā 100 000 stundu.

"Boeing" peļņa trešajā ceturksnī kritusies par 50,6%

ASV aviobūves uzņēmums "Boeing" šā gada trešajā ceturksnī strādāja ar 1,2 miljardu dolāru (1,07 miljardu eiro) tīro peļņu, kas ir par 50,6% mazāk nekā attiecīgajā laika periodā pērn, teikts trešdien publiskotajā kompānijas paziņojumā.

Peļņas kritums galvenokārt tiek skaidrots ar aviolaineru "Boeing 737 MAX" nedienām. Uzņēmums norāda, ka papildu izdevumi saistībā ar aizkavētām "Boeing 737 MAX" piegādēm pieauguši vēl par 900 miljoniem dolāru, tiem sasniedzot jau 9,3 miljardus dolāru.

Tikmēr "Boeing" tirdzniecības apjoms ceturksnī sarucis par 20,5% - līdz 20 miljardiem dolāru. "Boeing 737 MAX" izmantošana marta vidū tika pārtraukta visā pasaulē pēc divām šo lidmašīnu katastrofām, kurās gājuši bojā 346 cilvēki.

Saistībā ar šīm katastrofām pret "Boeing" vērstas vairākas izmeklēšanas un arī ASV Federālā aviācijas pārvalde (FAA) saskārusies ar plašu kritiku šīs situācijas risināšanā.

Jau ziņots, ka starptautiskā reitingu aģentūra "Standard & Poor's" otrdien samazināja "Boeing" kredītreitinga nākotnes perspektīvu no stabilas līdz negatīvai, šādu lēmumu skaidrojot ar bažām, ka kompānija varētu būt maldinājusi regulatorus par "Boeing 737 MAX" problēmām.