Uzdodoties par ūdens kvalitātes speciālistiem, šaubīgi tirgoņi vajā rīdziniekus
Stāsti par svešiniekiem, kuri cenšas tikt pāri jūsu nama slieksnim, tērpušies kā dažādu dienestu darbinieki, nu vairs nav retums. Taču, kā stāsta rīdziniece Kristīne, šie viltvārži reizēm mēdz būt arī ļoti uzstājīgi un agresīvi, dienām ilgi neizlaižot potenciālo upuri no redzesloka.
„Pagājušajā nedēļā man piezvanīja no kāda numura un paziņoja, ka manā dzīvokļu mājā šonedēļ un nākamnedēļ notiks ūdens pārbaude un bez maksas tiks noteikta tā kvalitāte. Tā kā mājās nebiju viena, pateicu, lai tik nāk un pārbauda. Vienojāmies par laiku – pulksten septiņos vakarā -, kad atnāks viņu kvalificētais darbinieks,” atceras Kristīne. Viņa stāsta, ka šis bijis tikai pirmais no zvaniem, kas ar laiku kļuvuši nesaprotami un aizdomīgi.
Norunā tikšanos, bet neatnāk
„Norādītajā laikā neviens neatnāca un nepiezvanīja. Savukārt nākamajā dienā ar mani no cita telefona numura atkal sazinājās kāds vīrietis, kurš atkal piedāvāja veikt ūdens pārbaudi, taču es biju komandējumā un pārbaudi atteicu,” turpina sieviete. Bažas par notiekošo viņai parādījušās turpmāko zvanu dēļ. Tajos konkrētais uzņēmums ar viņu runājis jau agresīvi.
„Mums nav jums jāuzrāda nekādi dokumenti!”
„Nākamo zvanu saņēmu 8.februārī. Sieviete nenosauca savu vārdu, neatklāja no kāda uzņēmuma zvana, taču jau atkal piedāvāja veikt ūdens pārbaudi. Teicu, ka man jau zvanīja, bet neieradās, uz ko sieviete atbildēja, ka tas neesot bijis no viņu uzņēmuma,” stāsta Kristīne. Šoreiz viņa nolēmusi pieprasīt dokumentus, norādīt, no kāda uzņēmuma zvana, kā arī paskaidrot, no kurienes viņiem zināma Kristīnes kontaktinformācija.
„Sieviete sāka atbildēt ļoti uzbrūkošā tonī. Viņa teica, ka uzņēmumam nav pienākums uzrādīt dokumentus! Par manu vēlmi atteikties no pārbaudes viņa izteicās īsi – „tas nebūs labi,” atminas Kristīne. Turklāt viņai draudīgi jautāts, vai nelaistu mājās arī elektriķi, ja pēkšņi pazustu elektrība.
Uzņēmuma nosaukums, vadoties no sievietes teiktā, bijis „Call Tap”, taču tā reģistrācijas numuru pārstāve kategoriski atteicās nosaukt – visa informācija taču esot internetā. „Lūdzu atkārtoti nosaukt uzņēmuma nosaukumu pa burtiem, ko, protams, viņa izdarīja, taču tādā ātrumā, ka es pat nepaspēju sadzirdēt to kopumā, kur nu vēl pa burtiem pierakstīt. Laikam jau lieki piebilst, ka Google un Lursoft datu bāzē neko tamlīdzīgu neatradu. Katru informāciju es ar pūlēm vilku ārā no šīs dāmas, jo katru reizi viņa meta nost klausuli – viņai, redz, esot jāstrādā un nav laika ar mani runāties,” stāsta Kristīne.
Beigās Kristīnei tikusi iedota uzņēmuma administrācijas kontaktinformācija un, neskatoties uz to, ka tas acīmredzami bijis mobilā telefona numurs, uzņēmuma pārstāve piekodinājusi, ka nezina, ar ko būs jārunā – šo telefonu varot pacelt vairāki cilvēki.
„Zvanīju, taču telefons bija izslēgts. Sieviete, ar kuru runāju iepriekš, manus zvanus vai nu necēla, vai meta nost. Vai šis nav kārtējais krāpnieciskais uzņēmums? Pat ja tā nav, kādēļ uzreiz visu informāciju nevarēja man paziņot mierīgā tonī un nemetot nost klausuli?” vaicā Kristīne.
Biedē, ka ūdens ir nekvalitatīvs
Arī Kasjauns.lv dienas garumā atkārtoti mēģināja sazvanīt kādu no abiem numuriem, taču bezcerīgi. Skaidrību par notiekošo vieš patiesie ūdens saimnieki Rīgā – SIA „Rīgas ūdens”. Uzņēmuma sabiedrisko attiecību daļas pārstāvis Artūrs Mucenieks skaidro, ka šādu pakalpojumu piedāvāšana pa telefonu ir ierasta lieta – tā tiek mēģināts pārdot dažādus ūdens filtrus un citas ūdens iekārtas, kuras it kā uzlabojot ūdens kvalitāti. Pēdējā pusgada laikā šie darboņi kļuvuši īpaši aktīvi:„ Tā ir katra paša izvēle, vai ielaisties sarunās ar šiem cilvēkiem un norunāt tikšanos. 99% gadījumu pēc šādām pārbaudēm tiek paziņots, ka dzeramais ūdens dzīvoklī vai mājā ir nekvalitatīvs un esot jāpērk kaut kāds filtrs. Tie, protams, ir klaji meli.”
Uzdodas arī par „Rīgas ūdens” pārstāvjiem
„Ir bijuši arī gadījumi, kad šie tirgotāji uzdodas par „Rīgas ūdens” darbiniekiem. Rīgā ūdens kvalitāte tiek pārbaudīta katru dienu, taču iedzīvotājiem jāsaprot, ka tas nenotiek šādā veidā. Parasti mēs izvēlamies publiskas iestādes, piemēram, kafejnīcas, ar kuru vadību laicīgi sazināmies un visu saskaņojam,” skaidro pašvaldības uzņēmuma pārstāvis.
„Rīgas ūdens” arī aicina iedzīvotājus saprast, ka pilsētas dzeramā ūdens kvalitāte atbilst gan visām Latvijas, gan arī Eiropas Savienības normām. Nav pamata satraukumam par krāna ūdens saturu.
Policija aicina būt uzmanīgiem
Valsts policijā pamāca, ka, tiklīdz radušās aizdomas, ka notiek krāpšana, kategoriski jāatsakās sniegt jebkādu informāciju par sevi. „Lai izvairītos no nepatikšanām, likumsargi iedzīvotājus aicina būt ļoti vērīgiem un nelaist savos dzīvokļos nepazīstamas personas, iepriekš nenoskaidrojot viņu identitāti un uzņēmumu, kuru tie pārstāv,” skaidro policijas sabiedrisko attiecību nodaļas pārstāve Ance Rozīte.