Tikai 2% no sūdzībām par kontrolieru darbu ir pamatotas, uzskata "Rīgas satiksmē"
Aptuveni tikai 2% no saņemtajām sūdzībām par galvaspilsētas sabiedriskā transporta uzņēmuma "Rīgas satiksme" kontrolieru darbu ir pamatotas, teica "Rīgas satiksmes" Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Baiba Bartaševiča.
Viņa skaidroja, ka katra saņemtā pasažiera sūdzība tiek izskatīta un izvērtēta. Ne visos gadījumos pasažieri vēlas saņemt atbildi uz savu iesniegumu, taču, ja pasažieris to vēlas, atbilde viņam tiek nosūtīta. Vidēji mēnesī tiek saņemtas aptuveni 100 sūdzības par kontrolieru darbu, bet tikai aptuveni 2% no visām sūdzībām ir pamatotas. Gadījumā, ja par kontrolieri tiek saņemta pamatota sūdzība, ar viņu tiek veiktas gan pārrunas, gan samazināta piemaksa pie algas.
Pēc Bartaševičas sacītā, kontrolieriem ir noteikta pamata alga, savukārt piemaksas pie algas tiek veiktas par izpildītā darba kvalitāti. Vienlaikus par nekvalitatīvi izpildītu darbu, tostarp pamatotu pasažieru sūdzību saņemšanu, kontrolieru darba samaksa var tikt būtiski samazināta.
"Kontrolieri regulāri tiek apmācīti darbā ar pasažieriem. Parasti konfliktsituācijas veidojas gadījumos, kad pasažieri neapmaksā braucienu un nevēlas apmaksāt arī līgumsodus. Turklāt kontrolieriem piesaistītie policijas un apsardzes darbinieki uzrauga ne tikai pasažieru rīcību, bet arī seko kontrolieru darba izpildes kvalitātei," uzsvēra Bartaševiča.