Brīvības un Krišjāņa Valdemāra ielu posmi atkal ierauti remontos, jo labo pērn uzklāto betonu
foto: Ekrānuzņēmums
Remonts Krišjāņa Valdemāra ielas posmā.
Sabiedrība

Brīvības un Krišjāņa Valdemāra ielu posmi atkal ierauti remontos, jo labo pērn uzklāto betonu

LTV Panorāma

Pērn Rīgā labotajos Brīvības un Krišjāņa Valdemāra ielas posmos atkal notiek remonts. Ir uzrakts segums pie sabiedriskā transporta pieturām, un notiek tā labošana.

Brīvības un Krišjāņa Valdemāra ielu posmi atkal ie...

Pilsētvides aktīvisti norāda, ka bojājumi betonā bija redzami jau drīz pēc tā ieklāšanas pērn, bet tagad, kad īslaicīgie labošanas risinājumi nelīdzējuši, segums tiek pilnībā mainīts. Rīgas domes Satiksmes departamentā norāda, ka vainīgs bijis betona sastāvs.   

Kaut arī pērn pie pieturvieta “Mākslas muzejs” Valdemāra ielas posmā ieklāts pilnīgi jauns ielas segums, betons pieturvietā jau ir sabojājies un to nākas mainīt.

Aptuveni pirms gada Rīgas domes Satiksmes departaments ielu remontdarbu laikā vēstīja, ka pie pieturām klāj valčbetonu – tas esot izturīgs un tajā neveidojoties rises intensīvas sabiedriskā transporta satiksmes dēļ. Segums slodzi nav izturējis.

“Jau pēc mēneša parādījās pirmās bedres, izdrupumi un tā tālāk,” norādīja biedrības “Pilsēta cilvēkiem” valdes priekšsēdētājs Kaspars Zandbergs.

Pilsētvides aktīvisti remontam un tā kvalitātei rūpīgi sekojuši līdzi. Viņiem saglabājušās fotogrāfijas, kā segums izskatījies aptuveni mēnesi pēc ieklāšanas.

“Pamazām tas betons tika izārdīts. Pēc tam departaments solīja, ka tuvākajā laikā, ja to atļaus laikapstākļi, viņi salabos. Tad viņi ieklāja pa virsu tām bedrītēm jaunu betonu. To laboto betonu arī sabojāja. Un pēc tam viņi ieklāja piķi – tas arī šovasar neizturēja. Un tagad ir uzrakuši visu,” stāstīja Zandbergs.

Lai ieklātais betons sasniegtu vajadzīgo stiprību, tas bez slodzes jānotur vismaz 4-5 dienas.

Satiksmes departamentā norāda – šoreiz vaina nav ne ieklāšanas veidā, ne tajā, cik ilgi betons noturēts, bet gan betona sastāvā.

foto: Ekrānuzņēmums
Remonts Brīvības ielas posmā.
Remonts Brīvības ielas posmā.

“Uzņēmējs arī ņēma paraugus no šīm pieturvietām, un tika konstatēts defekts materiālā. Ņemot vērā šo faktu, tika pieņemts lēmums vasaras sezonā izņemt bojāto valčbetonu un ieklāt jaunu,” pastāstīja Satiksmes departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola.

“Tā kā pats uzņēmējs atzina to, ka ir tehnoloģiski bijusi kāda problēma šī valčbetona sagatavošanā, tad šis te jaunais valčbetons, cerams, ir labas kvalitātes un viss būs kārtībā,” pauda departamenta pārstāve.

Barjeras un nožogojums Brīvības ielā, kur posmā no Stabu līdz Matīsa ielai notiek remontdarbi.

Ielu remontdarbi Brīvības ielā

Vasaras sākums Rīgas iedzīvotājiem un galvaspilsētas viesiem asociējas ar vērienīgiem remontdarbiem un pamatīgiem sastrēgumiem pilsētas centrā.

Pieturās izmantotā valčbetona ražotājs ir uzņēmums “Cemex”. Taču sazināties ar tā pārstāvjiem, lai noskaidrotu, kas ražošanas procesā nogājis greizi, Latvijas Televīzijai neizdevās.

Departamentā stāsta, ka remonts tiek veikts garantijas ietvaros par betona ražotāja līdzekļiem.