Iepirkumu uzraudzības birojs ļauj "Rīgas satiksmei" turpināt gādāt modernos tramvajus
IUB atļauj "Rīgas satiksmei" turpināt zemās grīdas tramvaju iepirkumu.
Runā Rīga

Iepirkumu uzraudzības birojs ļauj "Rīgas satiksmei" turpināt gādāt modernos tramvajus

Jauns.lv

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) atļauj Rīgas pašvaldības uzņēmumam SIA "Rīgas satiksme" turpināt zemās grīdas tramvaju iepirkumu, liecina IUB informācija.

Iepirkumu uzraudzības birojs ļauj "Rīgas satiksmei...

Polijas uzņēmums "Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz Spółka Akcyjna" atkārtoti vērsās IUB ar sūdzību par "Rīgas satiksmes" izsludināto 20 zemās grīdas tramvaju iepirkumu.

Sūdzībā Polijas kompānija norāda, ka tās iesniedzēja iesniegtais pieteikums tika noraidīts, jo tas neatbilst sarunu procedūras kandidātu atlases nolikumā iekļautajai prasībai, atbilstoši kurai kandidātam ir jābūt pieredzei zemās grīdas tramvaju ražošanā un piegādē, kas paredzēti ekspluatēšanai pa sliežu ceļiem ar platumu 1524 milimetri, un saskaņā ar kuru līdz piedāvājumu iesniegšanas brīdim pretendentam jābūt saražojušam un piegādājušam vismaz 15 šādus zemās grīdas tramvajus, kuru ekspluatācijas laikam jāpārsniedz divi gadi.

"Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz Spółka Akcyjna" norāda, ka "Rīgas satiksme" ir prettiesiski noraidījusi Polijas kompānijas iesniegto kandidātu atlases pieteikumu, jo datums, kad būs jāiesniedz piedāvājumi, vēl būs tikai nākotnē, līdz ar to nebija tiesiska pamata noraidīt iesniedzēja pieteikumu. Polijas kompānija aicināja IUB pārtraukt "Rīgas satiksmes" izsludināto sarunu procedūru.

Savukārt IUB lēmumā norāda, ka iesniegumu izskatīšanas komisija nekonstatēja, ka "Rīgas satiksme" būtu pieļāvusi tādus iepirkuma procedūras pārkāpumus, kas būtu varējuši ietekmēt lēmumu par kandidātu atlases rezultātiem, līdz ar to nav pamata atcelt iepirkuma komisijas lēmumu un uzdot atkārtoti izvērtēt sarunu procedūrā iesniegtos pieteikumus. Tāpat IUB ieskatā nav nekādā pamata lemt par sarunu procedūras izbeigšanu vai pārtraukšanu.

Kā ziņots, iepirkumu 20 jaunu zemās grīdas tramvaju iegādei "Rīgas satiksme" izsludināja pērn septembra vidū. Orientējošā iepirkuma summa ir 70 miljoni eiro.

Pērn oktobrī divi Polijas uzņēmumi - "Stadler Polska sp.z.o.o." un "Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz Spolka Akcyjna" - iesniedza sūdzību par iepirkumu. Abi uzņēmumi sūdzējās par iepirkumā izvirzītajiem zemās grīdas tramvaju tehniskajiem parametriem, taču IUB lēma atļaut "Rīgas satiksmei" turpināt iepirkuma procedūru, slēgt iepirkuma līgumu sarunu procedūrā un atstāt spēkā sarunu procedūras kandidātu atlases nolikumā iekļautās prasības.

Iepirkumā tika saņemti trīs pieteikumi - abu minēto Polijas uzņēmumu un čehu ražotājs "Škoda Transportations", savukārt par iepirkuma nolikumu pirms pieteikuma iesniegšanas interesi izrādīja 22 potenciālie kandidāti.

Žurnāls "Ir" iepriekš rakstīja, ka "Rīgas satiksmes" zemās grīdas tramvaju iepirkuma nolikums esot izstrādāts tā, lai atbilstu tikai viena ražotāja - "Škoda" - produktam, šādi "no spēles izslēdzot" citas ieinteresētās kompānijas. Turklāt "Škoda" tramvaji ir vieni no dārgākajiem, izpētījis "Ir".

Iepriekš bija plānots, ka jaunie zemās grīdas tramvaji Rīgā varētu sākt kursēt jau 2016.gada otrajā pusē pa 4.tramvaja maršrutu Imantas virzienā.

Iepriekšējais zemās grīdas tramvaju iepirkums noslēdzās 2008.gadā, kad par iepirkuma uzvarētāju kļuva uzņēmums "Škoda Transportation".

Pašlaik uzņēmuma rīcībā ir 26 zemās grīdas tramvaji, kuri kursē 6. un 11.tramvaja maršrutos.

LETA/Foto: Edijs Pālens/LETA