Stindzinoši skati Ventspilī: kā cilvēki un šoferi burtiski lec pāri paceļamajam tiltam
foto: Youtube.com
Uz Ventspils paceļamā tilta bieži var novērot asa sižeta filmu skatus - gan gājēji, gan braucēji cenšas šķērsot tiltu pat tad, kad tas ir pacelts.
Sabiedrība

Stindzinoši skati Ventspilī: kā cilvēki un šoferi burtiski lec pāri paceļamajam tiltam

Jauns.lv

Latvijā vienīgais paceļamais tilts ir Ventspilī pāri Ventai un bieži vien gājēji un braucēji neievēro sarkano signālu un cenšas pāri upei tikt pat tad, kad tilts tiek pacelts. Novērošanas kamerās var redzēt stindzinošus kadrus, kurās var vērot kā pārgalvīgie cenšas „pārlidot” pāri tiltam.

Stindzinoši skati Ventspilī: kā cilvēki un šoferi ...

„Uz paceļamā tilta mirgo sarkanais signāls, nolaižas barjeras un tas tūlīt, tūlīt tiks pacelts, kad piepeši uz tilta parādās automašīna, kas, ne mirkli nepiebremzējot, lido pāri, ietriecoties barjerās un pat nedaudz palecoties uz jau augošā tilta kūkuma. Nē, tā nav epizode no kulta seriāla „Kobra” vai cita grāvēja, bet gan Ventas tilta novērošanas kamerās fiksēts notikums,” raksta Ventspils laikraksts „Ventas Balss”.

Ventspils brīvostas pārvaldē, kuras pārraudzībā ir Ventas tilts, stāsta, ka apmēram reizi gadā barjeras, kas tiek nolaistas, lai signalizētu, ka tiltu tūlīt pacels un tālāk braukt nedrīkst, tiek tā sabojātas, ka tās jānomaina. Mazāki incidenti notiek vēl biežāk, turklāt tajos iesaistīti cilvēki gan pie automašīnu un velosipēdu stūrēm, gan kājāmgājēji.

Piemēram, kāds kungs izlēma, ka, gluži kā filmā, var pārlēkt pāri tiltam, kas jau tiek pacelts, taču process bija tik straujš, ka nācās vien ātri mainīt savas domas. No paceļamās daļas viņam izdevās notrausties vien mirkli līdz tam, kad tā bija nonākusi gandrīz vertikālā stāvoklī. Citkārt ar automašīnām tiek taranētas barjeras, bojājot ne tikai tās, bet arī automašīnu stiklus, kas liek vēl vairāk brīnīties par lēmumu turpināt ceļu, lai tur vai kas, raksta „Ventas Balss”.

Iemesls, kāpēc tā tiek darīts, nav saprotams arī brīvostas pārvaldē, turklāt tā nebūt neesot jauniešu izklaide, bet sekas var būt visai nopietnas. „Viena lieta ir sabojāti dzelži, bet vairāk mūs bažīgus dara tie kājāmgājēji, kas mēģina tikt pāri tiltam, kas jau tiek pacelts. Tas tiešām ir bīstams pasākums. Neaprēķinot spēkus, var nonākt Ventā, bet tur ir diezgan liels kritiens. Otra lieta, ka pārdomājot un atgriežoties var nākties laisties lejā pa gandrīz vertikālu virsmu, kas var beigties ar šļūcienu uz dibena un kritienu, kam savukārt var būt neprognozējamas sekas,” saka Ventspils brīvostas pārvaldnieka vietnieks Māris Petrovskis.

Paceļamais tilts par Ventu Ventspilī

Tilts pēc rekonstrukcijas tika nodots ekspluatācijā 2010. gada decembrī. Ventas tilta rekonstrukcija ietvēra jaunu tilta laidumu siju, brauktuves un paceļamās daļas izbūvi, kā arī upes balstu remontu un pastiprināšanu. Tilta būvdarbi izmaksāja aptuveni deviņus miljonus eiro. Tilta garums ir 281 metri, platums – 19 metri.

Pirms tilta pacelšanas, lai ostā varētu ienākt kuģi, vispirms tiek ieslēgta signalizācija, kas brīdina gājējus un autovadītājus. Ja tajā laikā uz tilta braucamās daļas atrodas mašīnas, uzraugs gaida, kamēr tās šķērsos tiltu, un tikai pēc tam dod nākamo komandu, pēc kuras tiek ieslēgti luksoforu sarkanie signāli, skaņas signalizācija un tiek nolaistas barjeras. No šī brīža tilts ir pilnība slēgts un tas sāk celties.