Par iebraukšanu Ogrē turpmāk varētu būt jāmaksā
Ogres novada dome plāno citu teritoriju iedzīvotājiem piemērot nodevu par iebraukšanu Ogres pilsētā un Ogresgala pagastā.
Šonedēļ Ogres novada domes sēdē pašvaldības deputāti lēma izstrādāt grozījumus Ogres novada teritorijas plānojumam 2012.-2024.gadam, iekļaujot nosacījumu, ka par iebraukšanu Ogres pilsētā un Ogresgala pagastā citu teritoriju iedzīvotājiem būs jāmaksā.
Kā iemesli maksas ieviešanai minēti tranzīta plūsmas un izplūdes gāzu samazināšana pilsētā, drošības vairošana un iedzīvotāju mudināšana izmantot dabai draudzīgākus transportlīdzekļus, kā arī dabas pieminekļu aizsardzība un tūrismam labvēlīgas vides veidošana. Tāpat domes sēdes laikā pašvaldības priekšsēdētājs Egils Helmanis (VL-TB/LNNK) norādīja uz to, ka pašvaldībai jārūpējas par autoceļu Rīga-Daugavpils, tomēr ar valsts piešķirto finansējumu tā apsaimniekošanai nepietiek.
Tomēr galvenais kritērijs pēc kā vadīsies, piemērojot maksu par iebraukšanu pilsētā, būs nevis transportlīdzekļa veids, bet gan tas, vai tā vadītājs vai pārstāvošais uzņēmums nāk no Ogres, aģentūrai LETA norādīja Helmanis.
Priekšsēdētājs uzsvēra, ka Ogres novada pašvaldība ir viena no retajām pašvaldībām, kurām par līdzekļiem no savas kabatas jārūpējas par valsts nozīmes ceļu. Citām pašvaldībām, kurām cauri iet Rīgas-Daugavpils autoceļš, ceļš nav jāapsaimnieko.
Tāpat maksa tiktu piemērota, Ogrē iebraucot no jebkuras puses. Pašlaik Helmanis neņēmās spriest, cik liela varētu būt nodeva, taču norādīja, ka nākamgad pašvaldība autoceļa Rīga-Daugavpils asfaltēšanai tērēs 300 000 eiro, ko tikpat labi varētu ieguldīt arī citviet novadā. No iebraukšanas maksas gūto peļņu pašvaldība varētu tērēt minētā ceļa uzturēšanai, kā arī ieguldīt citās novada vajadzībās.
Runājot par kaitējumu videi, Helmanis neminēja datus par gaisa kvalitāti pilsētā, tomēr norādīja, ka blakus šosejai atrodas Ogres Zilie kalni, kas izjūt tās negatīvo iespaidu.
Domes sēdē vienīgais lēmumu neatbalstīja Edvīns Bartkevičs (Ogres novadam).
Nepanākot īpaša režīma zonas ieviešanu, pašvaldība ceļu varētu atdot valsts atbildībai, pieļāva Helmanis.
Viens no veidiem, kā novadnieki bez maksas varētu iebraukt maksas zonā, varētu būt ogrēnieša kartes ieviešana, kas nodrošinātu arī to, ka iedzīvotāji deklarē savu dzīvesvietu pašvaldībā. Savukārt tranzīta plūsma būtu novirzāma pa ceļu Rīga-Koknese.
Ogres novada teritorijas plānojuma 2012.-2024.gadam grozījumu izstrāde varētu aizņemt vismaz sešus mēnešus. Izstrādes procesā tiks iesaistīta arī sabiedrība un notiks sabiedriskās apspriešanas.