Jūrmalniecei Baibai naktī izrauts zobs izmaksā 175 eiro
foto: ekrānuzņēmums no video
Sabiedrība

Jūrmalniecei Baibai naktī izrauts zobs izmaksā 175 eiro

Kasjauns.lv

Sāpīga problēma gan tiešā, gan finansiālā ziņā ir zobu sāpju likvidēšana, ja zobs iesāpējies naktī. Vismaz Rīgā populārākais uzziņu dienests 1188 visiem interesentiem kā pirmo nosauc vienu konkrētu zobārstniecības praksi, kur par zoba izraušanu naktī nākas šķirties pat no 175 eiro, vēsta lsm.lv.

Jūrmalniecei Baibai naktī izrauts zobs izmaksā 175...

Tikmēr nozares uzraugi atgādina, ka zobu asiņošanas vai traumas gadījumā neatliekamo palīdzību visu diennakti sniedz Stradiņa slimnīcas struktūrvienība Dzirciema ielā.  Bet sāpošus zobus naktī raut nevajadzētu vispār - sāpes jāmazina un jāgaida rīts.

Kad gudrības zoba sāpes ap desmitiem piektdienas vakarā kļuva neciešamas, jūrmalniece Baiba Dumbure zvanīja uz 1188 un vaicāja, kur ir tuvākais zobārsts, kas strādā naktī. Viņai kā pirmo nosauca Jūlijas Katkevičas praksi Slokas ielā Rīgā. Bet, jau sazvanot pašu praksi, teikts, ka jārēķinās vismaz ar 30 eiro.

„Tur saka, no 33 eiro, nu, 40-50 es vēl nodomāju. Aizbraucot rentgens netika taisīts, zobs jārauj ārā, iesēdos krēslā, anestēzija, šuves… 175 eiro! Tam es absolūti nebiju gatava. Ārsts taču varēja pabrīdināt! Kad nācu ārā, cilvēki pieci rindā sēdēja,” sāpīgo nakti atceras Baiba Dumbure.

Četras reizes lielāks rēķins pretēji iepriekš teiktajam ir pacienta tiesību pārkāpums, atzīst Veselības inspekcijā. "Tas nebūtu pieņemami! Tas ir uzskatāms par maldināšanu. Atbilstoši pacientu tiesību likumam pacientam ir tiesības uz informāciju. Konkrētais gadījums būtu jāizskata, lai spriestu, vai ir komunikācijas problēmas vai kas,” saka inspekcijas pārstāve Līga Jeroščeva.

Par to, ka šī tiešam ir pirmā zobārste, ko iesaka ikvienam, pārliecināmies paši.

Par uzziņu dienestu atbildīgajā “Lattelecom” skaidro, ka jebkurš uzņēmums var noslēgt līgumu, kas viņu izceļ pārējo vidū. Cik tas maksā – tas gan ir konfidenciāli.

„Uzziņu dienests 1188 saved kopā klientus un pakalpojumu sniedzējus. Tostarp tādus, ar ko ir vienošanās par pakalpojuma izcēlumu. Taču mums nav nedz tiesību un pilnvaru, nedz iespēju izvērtēt viņu atbilstību konkrētiem kritērijiem. Ja cilvēks uzskata, ka ir saskāries ar negodīgu komercpraksi un nespēj vienoties, tad viņam ir jāvēršas Patērētāju tiesību aizsardzības centrā,” klāsta Lāsma Trofimova, uzņēmuma “Lattelecom” pārstāve.

Pati zobārste Jūlija Katkeviča tikties klātienē un skaidrot notikušo atsakās, jo tas tērēšot viņas laiku. Tāpat viņa noliedz, ka pa telefonu klientam tiktu saukta konkrēta summa. To, cik kas maksās, var noteikt tikai klātienē.

Rakstu pilnībā lasiet: lsm.lv