Daugavpils vidusskolas direktoram skarbas pārdomas par cīņu starp skolām
foto: LETA
Daugavpils 9. Vidusskolas direktors Arturs Fedotovs.
Tava izglītība

Daugavpils vidusskolas direktoram skarbas pārdomas par cīņu starp skolām

LETA

Ir jācenšas izskaust Latvijas izglītības sistēmā pastāvošā cīņa par skolēniem un iestāžu savstarpējā konkurence, uzskata Daugavpils 9.vidusskolas direktors Arturs Fedotovs.

Daugavpils vidusskolas direktoram skarbas pārdomas...

Viņš pauda viedokli, ka, izglītības iestādēm veiksmīgi sadarbojoties savā starpā, būtu iespējams izbeigt konkurenci starp skolām un cīņu par skolēniem.

Par veiksmīgas sadarbības priekšrocībām Fedotovs pārliecinājies Britu padomes projekta laikā veiktajā apmaiņas braucienā uz Lielbritānijas izglītības iestādēm. "Lielbritānijā tiek veidota pat vairāku desmitu izglītības iestāžu alianse ar mērķi kopīgi apmācīt pedagogus, izstrādāt kopīgu administrēšanas sistēmu un metodiskos līdzekļus. Tas tiek darīts, lai nedomātu par to, kurš strādās ātrāk vai kurš būs labāks, bet kurā reģionā būs izglītotāki bērni," stāstīja Fedotovs.

Pēc apmaiņas braucieniem, kuri tika veidoti ar mērķi dalīties savā pieredzē un salīdzināt, kādā virzienā strādā Latvijas un Lielbritānijas izglītības sistēma, viņš secinājis, ka abu valstu izglītības sistēmas strādā tā, lai attīstītu bērna spējas, tomēr reizēm atšķiras veidi, kādā to panākt.

Direktors ir pārliecināts, ka viena no lietām, ko Latvijas izglītības sistēma varētu mācīties no Lielbritānijas, ir sadarbība ar multikulturāliem bērniem.

"Latvijai ir iespēja pārņemt pieredzi, kā paplašināt sadarbību ar multikulturāliem bērniem, kuri nāk ne tikai no citas kultūras, ir citas tautības vai runā citā valodā, bet kuri pārstāv citādāku pasaules uztveri un mentalitāti," uzskata Fedotovs.

Tāpat atšķirīgu pieeju viņš saskata drošības nodrošināšanā izglītības iestādēs, stāstot, ka Lielbritānijā drošības pieeja ir saistīta ar pieredzi par multikulturālismu un terorisma draudiem, savukārt Latvijā multikulturālisms nav tik plašs, bet ir balstīts uz kristietību pārstāvošām tautībām.

"Tikmēr Lielbritānijas pārstāvjiem bija interesanti uzklausīt arī Latvijas pieredzi par to, kā mēs mērķtiecīgi strādājam uz konkrēta virziena attīstību, piemēram, bilingvālu izglītību," norādīja Fedotovs.

Jau ziņots, ka Britu padome šodien informēja par Baltijas valstīs īstenoto apjomīgo projektu trīs galvenajos virzienos, atbalstot izglītības iestādes mūsdienīgas, iekļaujošas skolas vides veidošanā un Valsts izglītības satura centru (VISC) jauna mācību standarta izstrādē, veicinot kritisko domāšanu un mediju pratību jauniešu vidū un atbalstot mākslas un kultūras projektus.

Gada laikā Britu padome Rīgā un reģionos īstenojusi kopā 26 projektus, sadarbojoties ar VISC, Izglītības pārvaldēm un skolām, Latvijas Radio, Baltijas Mediju izcilības centru, Latvijas Debašu asociāciju "Quo tu domā?", Latvijas Jaunā teātra institūtu, fondu "Dots", festivālu "Komēta" un citiem vietējiem partneriem.