Rīga, 6.marts, LETA. Eiropas Savienībā (ES) aizvien lielāku piekrišanu gūst iepirkšanās tiešsaistē, taču pārrobežu tirdzniecības šķēršļi kavē nozares izaugsmi, secināts Eiropas Komisijas (EK) jaunākajā ziņojumā "E-komercijas šķēršļi".
2008.gadā 33% patērētāju bija tiešsaistē iegādājušies vismaz vienu preci. 2006.gadā vismaz vienu preci internetā bija iegādājušies 27% patērētāju, aģentūru LETA informēja EK pārstāvniecībā Latvijā.
Iepirkšanās tiešsaistē ir lielā cieņā Lielbritānijā, Francijā un Vācijā, kur pērn tiešsaistē iepirkušies vairāk nekā 50% interneta lietotāju. Arī Ziemeļvalstīs - Dānijā, Zviedrijā, Norvēģijā, Somijā un Īslandē - interneta lietotāju daļa, kuri tiešsaistē pirkuši preces un pakalpojumus, 2008.gadā bija 91%. Ziņojumā secināts, ka arī Itālija un Spānija ir strauji augošs tirgus. Latvijā pagājušajā gadā tiešsaistē vismaz vienu preci iegādājušies 16% iedzīvotāju.
Savukārt pārrobežu iepirkumu apjoms tiešsaistē joprojām ir mazs - pērn tikai 7%. Ziņojumā izskan brīdinājums, ka ir vairāki šķēršļi - valoda, praktiski un normatīvi šķēršļi un uzticēšanās -, kas kavē iepirkšanās tiešsaistē attīstību ES.