2009. gada 4. jūnijs, 17:31

Satiksmes ministrija uzskata, ka tehniskās apskates termiņa pagarināšanai var būt šādi riski:

Jauns.lv

•    Latvijas autoparka vidējais vecums ir 16 gadu (Eiropas valstīs – 8 gadi), kas nozīmē, ka kopējais tehniskais stāvoklis ir sliktāks (nolietotas bremžu sistēmas, riepu protektora nodilums, motora izmešu/ emisijas neatbilstība, gaismas ierīču bojājumi) un rada lielus draudus satiksmes drošībai. 

   Ceļu infrastruktūra Latvijā nav tik laba kā citās Eiropas valstīs.

    Pirms dažiem gadiem bija negatīva tendence, ka cilvēki ļaunprātīgi nemaksāja tiem piespriestos sodus, jo nebija vienota kontroles mehānisma (līdz ar to valsts budžetā nenonāca ārkārtīgi liela daļa finansu līdzekļu). Tāpēc 2003. gadā valdība Einara Repšes vadībā pieņēma lēmumu, ka ar tehniskās apskates palīdzību tiks nodrošināta sodu un nodevu nomaksas iekasēšana, kas nerada papildus administratīvos izdevumus. Pēc sistēmas ieviešanas (nav iespējams iziet tehnisko apskati, ja nav nomaksātas soda naudas, nodokļi un nodevas) nomaksāto gadījumu skaits ir sasniedzis vairāk kā 90%. Atceļot visu iepriekš noteikto, atkal izzudīs sodu neizbēgamības princips.

    Tehniskās apskates pārbaudē 100% tiek pārbaudīts, vai ir veikta obligātā civiltiesiskās transportlīdzekļu īpašnieku atbildības apdrošināšana. Tas šobrīd ir vienīgais veids, kā pārbaudīt visas automašīnas, kas legāli piedalās ceļu satiksmē.