Autobusu vadītājus pārbaudīs ik pēc divām stundām?
Sabiedrība

Autobusu vadītājus pārbaudīs ik pēc divām stundām?

Jauns.lv

Iespējams, jau nākamgad tiks ieviesta īpaša kontroles sistēma autobusu vadītājiem, lai nepieļautu to, ka pie stūres atrodas vadītāji alkohola vai narkotiku reibumā.

Autobusu vadītājus pārbaudīs ik pēc divām stundām?...
Autobusu vadītājiem jārēķinās ar biežākām pārbaudēm.
Autobusu vadītājiem jārēķinās ar biežākām pārbaudēm.

Pēc šīs sistēmas autobusu vadītājiem apmēram reizi divās stundās būs jāiepūš speciālā trubiņā, kas atradīsies turpat vadītāja kabīnē. Ja dati no kāda autobusa vadītāja nepienāks, autobusu vienkārši nevarēs iedarbināt, intervijā laikrakstam "Telegraf" skaidro Rīgas mērs Nils Ušakovs un piebilst, ka, protams, jautājums ir par cenām un investīcijām.

Ušakovs uzsvēra, ka nekādas pārbaudes nelīdzēs gadījumos, kad ar šoferi atgadās kāda psiholoģiski smaga ķibele, pēc kuras viņš piedzeras, kā tas bijis traģiskajā Baložu avārijas gadījumā.

Arī turpmāk visu uzdoto uzdevumu izpildi kontrolēs pašreizējais SIA "Rīgas satiksme" vadītājs Leons Bemhens, sacīja Rīgas mērs.

Bemhenam izvirzīti uzdevumi

Bemhenam ir izvirzīti uzdevumi - ja tie netiks izpildīti, "mēs šķirsimies", komentējot jautājumu par Bemhena turpmāko atrašanos "Rīgas satiksmes" vadītāja amatā, sacīja Ušakovs.

Jau ziņots, ka Rīgas mērs Nils Ušakovs (SC) uzdevis pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" vadībai izstrādāt plānu, kā pastiprināt autovadītāju kontroli uz līnijām, lai nepieļautu iespēju, ka pie sabiedriskā transporta līdzekļa stūres atrodas autovadītāji alkohola vai narkotiku reibumā.

Kā ziņots, saistībā ar piedzērušā šofera izraisīto traģisko avāriju Rīgas domes opozīcijas partijas ir pieprasījušas no darba atbrīvot "Rīgas satiksmes" valdes priekšsēdētāju Leonu Bemhenu un visu uzņēmuma valdi.

Ušakovs pašlaik jautājumu par Bemhena atbrīvošanu no amata neizskata, bet uzsver, ka "Rīgas satiksmei" būs obligāti jāpilnveido vadītāju kontroles sistēma, aģentūru LETA iepriekš informēja pašvaldības sabiedrisko attiecību speciāliste Laila Ivāna.

Ušakovs norāda, ka pašlaik "Rīgas satiksmes" šoferi tiek pārbaudīti pirms došanās reisos, bet darba laikā vadītājus pārbauda izlases kārtībā. "Acīmredzot ar šādu pārbaudi nepietiek. Tādēļ kontroles sistēma obligāti jāpilnveido."

Ķuzis: tas nav normāli, ka dzērājs vadā pasažierus!

Jau ziņots, ka 24.aprīlī ap plkst.20.40 Baložos, Rīgas ielā, apgāzās "Rīgas satiksmes" 23.maršruta autobuss, kā rezultātā gāja bojā trīs cilvēki un vēl četri cieta.

Bojā gājušais "Rīgas satiksmes" autobusa vadītājs bijis stiprā alkohola reibumā. Kā liecina aģentūras LETA rīcībā esošā informācija, autobusa vadītāja organismā konstatētas 2,4 promiles alkohola.

Kā aģentūrai LETA apstiprināja Rīgas reģiona pārvaldes (RRP) priekšnieks Ints Ķuzis, sākotnējā tiesu medicīniskajā ekspertīzē gūts apstiprinājums, ka autobusa vadītājs bijis vairāk nekā divu promiļu alkohola reibumā. Pēc Ķuža teiktā, tas nav normāli, ka šādā reibumā šoferis izbrauc ielās un pārvadā cilvēkus.

Viņaprāt, šādu promiļu daudzumu nevar iegūt pāris stundās. Policija uzskata, ka tik daudz promiļu var iegūt, alkoholu lietojot vairākas dienas. Tiek atzīmēts, ka šim šoferim liktenīgajā dienā plkst.13 tika veikta pārbaude viņa darbavietā, kur netika konstatēts, ka viņš ir iereibis.

Kā aģentūru LETA informēja Zaķis, uzņēmums ir izveidojis speciālu komisiju, kuras uzdevums ir noskaidrot visus lietas apstākļus, kas attiecas uz uzņēmumu, bet pašu negadījumu, ierosinot kriminālprocesu, izmeklē Valsts policija. Gala slēdzienu par negadījumu "Rīgas satiksmes" iekšējā izmeklēšanas komisija dos tikai pēc slēdziena saņemšanas no Valsts policijas.

Kā liecina aģentūras LETA arhīvs, 2006.gada oktobrī kāds iereibis "Rīgas satiksmes" trolejbusa vadītājs ietriecās četrās automašīnās. Avāriju izraisījušais trolejbusa vadītājs pirms došanās reisā nebija izgājis alkohola pārbaudi, tādēļ uzņēmuma vadība solīja pastiprināti kontrolēt alkohola līmeni vadītāju organismos. Vēlāk tika apgalvots, ka vairs neesot iespējama iereibušu vadītāju atrašanās pie "Rīgas satiksmes" transportlīdzekļu stūres.

LETA/Foto:LETA