Sabiedrība

Pirms Līgo elektronisko vēstuļu skaits pieaudzis par 83%

Jauns.lv

Pirms Līgo svētkiem elektronisko vēstuļu skaits pieaudzis par 83%, liecina nacionālā e-dienesta "Inbox.lv" pētījums.

Pirms Līgo elektronisko vēstuļu skaits pieaudzis p...

Tiesa, lielu daļu jeb 40% no visām e-pasta vēstulēm veido Latvijas izcelsmes surogātpasts.

"Inbox" valdes loceklis Andris Griķis norāda, ka daudzi uzņēmumi izmanto iespēju svētku apsveikumos reklamēt sevi vai kādus piedāvājumus. Līdzīga tendece Latvijā novērojama arī citos svētkos, viņš piebilst.

"Datu analīze liecina, ka regulāros surogātpastus Latvijas uzņēmēji nesūta tik aktīvi, rēķinoties ar saņēmēju negatīvo reakciju. Taču nez kādēļ viņi domā, ka cilvēkiem attieksme pret tiem kļūs pozitīva, ja pie šīs pašas komercreklāmas tiks pievienots Līgo dzejolītis un apsveikuma kartiņa.

Izskatās, ka Jāņi gaidīti īpaši, lai izmantotu šo bezmaksas reklāmas iespēju," secina Griķis.

"Inbox.lv" atzīmē, ka šādu Līgo apsveikumu skaits vēl nav tik liels, lai izsauktu e-pasta klientu satraukumu un negatīvu reakciju. Vienlaikus kompānija piebilst, ka Latvijā pieejamie surogātvēstuļu filtri automatizēti nespēj apturēt šādus Līgo apsveikumus, jo vērtē vairākus sūtījuma parametrus vienlaicīgi, no kuriem galvenais ir sūtījuma saturs, taču atšķirībā no angļu un krievu valodām, filtri vēl nav papildināti ar tipveida frāzēm latviešu valodā.

"Inbox.lv" tika izveidots un sāka darbību 1998.gadā. Patlaban tas piedāvā 18 bezmaksas pakalpojumu. Lielākās "inbox.lv" sadaļas ir e-pasts, spēles, foto un joki.

LETA

Tēmas