Sabiedrība

No 28.janvāra Rīgā nojauks Mazo Bezdelīgu ielu

Jauns.lv

Daugavgrīvas un Krišjāņa Valdemāra ielu satiksmes mezgla rekonstrukcijas laikā Pārdaugavā pie Vanšu tilta tiks nojaukta Mazā Bezdelīgu iela, pastāstīja Rīgas domes Satiksmes departamenta direktors Edgars Strods.

No 28.janvāra Rīgā nojauks Mazo Bezdelīgu ielu...

Būvdarbu laikā iela tiks slēgta posmā no Raņķa dambja līdz Daugavgrīvas ielai, lai izbūvētu lietus ūdens kanalizācijas sistēmu un apakšzemes komunikācijas, tostarp gāzes vadu un sadzīves komunikāciju tīklus.

Saskaņā ar projektu inženierkomunikācijas paredzēts izbūvēt tieši pa Mazās Bezdelīgas ielas asi, un to dziļums sasniegs sešus metrus. Būvdarbu laikā iela tiks slēgta, un autovadītājiem būs jāizmanto apbraucamais ceļš. Savukārt 22.autobuss, kas kursēja pa šo ielu, tiks novirzīts pa Slokas ielu.

Projekts paredz, ka nākotnē Mazā Bezdelīgu iela šajā posmā vairs netiks atjaunota. Satiksmes departamenta pārstāve Ilze Dišlere skaidroja, ka projekta sanāksmē, kurā piedalījušies speciālisti gan no VAS "Latvijas valsts ceļi", Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD), pašvaldības SIA "Rīgas gaisma" un "Rīgas satiksme", speciālisti vienojušies, ka būvdarbu laikā mēģināt organizēt satiksmi pa vienu joslu būtu apgrūtinoši un neefektīvi, bet pēc tam ielu atjaunot nebūtu jēgas.

Komunikāciju izbūve varētu aizņemt aptuveni piecus līdz sešus mēnešus, bet visu Daugavgrīvas un Valdemāra ielas krustojuma rekonstrukcijas projektu plānot pabeigt līdz 2013.gada novembrim. Speciālisti vienojušies, ka pa šo laiku transporta plūsma tiks organizēta pa apbraucamajiem ceļiem. Savukārt, pabeidzot būvdarbus, autovadītāji varēs izmantot Daugavgrīvas ielu.

Sīkāku informāciju par satiksmes organizāciju un ierobežojumiem Daugavgrīvas un Krišjāņa Valdemāra ielu satiksmes mezgla rekonstrukciju un gaidāmajām satiksmes organizācijām Rīgas domes Satiksmes departaments sniegs preses konferencē pirmdien, 23.janvārī, plkst.11.

Kā ziņots, Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) līdzfinansējumu pērnā gada novembrī sākta Daugavgrīvas ielas posma paplašināšana pie Vanšu tilta. Būvdarbi ilgs divus gadus, un autovadītājiem šajā laikā jārēķinās ar satiksmes apgrūtinājumiem Daugavas kreisajā krastā.

Projekta realizācijas gaitā tiks paplašināts Daugavgrīvas ielas posms, kur patlaban tiek organizēta transportlīdzekļu satiksme virzienā uz galvaspilsētas Ziemeļu daļu. Būvdarbu laikā esošajai brauktuvei blakus tiks izbūvēta jauna divu joslu brauktuve virzienam no Daugavas kreisā krasta.

Tāpat būtisks jaunums, ko paredzēts izbūvēt ERAF projekta gaitā, ir jauns tilts pār Zunda kanālu, kas kalpos kā jauns pieslēgums Daugavgrīvas ielai pie Ķīpsalas virzienā no Raņķa dambja uz Krišjāņa Valdemāra ielu.

Projekta būvniecības laikā tiks izbūvēti jauni luksoforu objekti, kā arī rekonstruēti esošie. Tādējādi Daugavas kreisajā krastā tiktu samazinātas satiksmes konfliktsituācijas un gājēji droši varēs šķērsot ielas.

Satiksmes departamenta pārstāve Ilze Dišlere pastāstīja, ka šādi būvdarbi Rīgā ieplānoti jau pagājušā gadsimta astoņdesmitajos gados, kad tika būvētas ielas Vanšu tilta kreisajā Daugavas krastā aiz Zunda kanāla. Celtnieki saskārās ar finanšu trūkumu, un projekts netika netika realizēts pilnībā.

Ar ERAF Krišjāņa Valdemāra un Daugavgrīvas ielas satiksmes mezgla rekonstrukciju plānots paveikt divu gadu laikā. Projekta izbūves kopējās izmaksas ir 21 miljons latu, ieskaitot pievienoto vērtības nodokli. No tiem ERAF finansējums ir 1,5 miljoni latu, bet pārējais ir valsts un pašvaldības finansējums.

Satiksmes mezgla rekonstrukcijas būvniecības darbus veic pilnsabiedrība "ACB un TILTS", kas iepirkuma konkursā no trim pretendentiem piedāvājusi zemāko cenu, liecina Iepirkumu uzraudzības biroja informācija.

LETA