Jēkabpili reklamēs lūsis
Jēkabpilieši uzskata, ka viņu pilsētu veiksmīgi varētu reklamēt lūsis, kurš pašlaik rotā Jēkabpils ģerboni. Lūša vārdā var nosaukt sporta komandu, bet viņa ķepas veidā cept kliņģerus.
„Ikviena pilsēta un reģions cenšas atrast kaut ko unikālu un īpašu. Lūsis, manuprāt, ir tieši tas, ar ko Jēkabpils var būt īpaša jau šobrīd, taču šīs iespējas līdz šim ir nepietiekoši izmantotas,” uzskata sabiedrisko attiecību speciālists Kristians Rozenvalds, kurš bija viens no pieaicinātajiem diskusijas par Jēkabpils tēla stratēģiju ekspertiem.
Diskusijas laikā tika konstatēts, ka lūsi var ļoti plaši izmantot gan preču un pakalpojumu sniedzēju nosaukumos, gan arī veidojot īpašus notikumus. Tā var būt gan sporta komanda „Lūši”, skolēnu komandas un kolektīvi „Lūsēni”, kā arī „Lūša kausa” izcīņa vai konkurss „Zelta lūsis”. Klātesošie Jēkabpils uzņēmēji šo ideju sarakstu papildināja ar bāru „Pie lūša”, veikali „Lūsēns”, kliņģeri ar lūša ķepas nospiedumu un citām idejām.
Ļoti plašas ir lūša izmantošanas iespējas tūrisma veicināšanā. Jēkabpils pilsētas pašvaldības Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Margita Liepiņa atklāja, ka lūsis kā pilsētas simbols tiks izmantots jau februārī notiekošajā tūrisma izstādē „Balttour 2012”. Plašāk par lūša izmantošanu tūrisma veicināšanā vēl līdz tūrisma izstādei plānots diskutēt ar tūrisma speciālistiem un nozares uzņēmējiem.
Jēkabpils Kultūras pārvaldes vadītāja Inta Ūbele diskusijā piekrita, ka aktīvāk ir jāizmanto lūsi, jo jau šobrīd simbols, kas attēlots pilsētas ģerbonī, noraugās Vecpilsētas laukumā uz pilsētniekiem un viesiem. „Pieaugušie fotografējas, savukārt mazie bērni steidz viņu apmīļot. Lūsis dod impulsu, viņš jau tagad piedāvā dzīvot dzīvi ap viņu,” sacīja Ūbele.
„Mums katram pašam ir jāizmaina sava domāšana. Jācenšas vairāk ieraudzīt pozitīvo, lai savā attīstībā mēs varētu doties uz priekšu,” diskusijā akcentēja Jēkabpils mērs Leonīds Salcevičs.
Kā pieaicināts eksperts diskusijā piedalījās arī reklāmas mākslinieks Viesturs Staņislavskis, kuram ir pieredze „Lattelecom”, „Parex bankas”, Jaunā Rīgas teātra un citu atpazīstamu korporatīvo identitāšu izstrādē. Staņislavskim ir uzticēts arī izstrādāt pilsētas logo skices. „Pilsētas logo nevar būt samākslots, tam ir jāatspoguļo visu iedzīvotāju un organizāciju kopējā būtība. Tāpēc ir būtiska šī diskusija, lai saprastu kas mēs esam, kā sevi jūtam, un kādi vēlamies būt,” teica Staņislavskis.